R.I.P265 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvordan kan programmet ditt skrive til windwos registeret?? På forhond takk (hvis noen gidder å hjelpe meg)! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) for og skrive til windwos(!) registeret kan du prøve dette(ikke helt sikker men): du må legge til registry i uses helt øverst. Da kan du skrive registry. -> så kommer det opp mange valg. søk også på registry el i hjelp filen til delphi. sikkert den dårligste forklaringa på lenge Endret 10. juni 2004 av e321 Lenke til kommentar
R.I.P265 Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Takk, men su skjønner at jeg er helt fersk, så om noen har et eksempel skjønner jeg det kansje, takk likevel. Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei. //funksjoner og proseedyrer //Sjekker windows registeret etter installert program function CheckRegistry(root: array of string; key: string): boolean; stdcall; var Reg: TRegistry; cnt: integer; begin Result := False; Reg := TRegistry.Create; try for cnt:=0 to Length(root)-1 do begin if CompareText('HKEY_CURRENT_USER', root[cnt])=0 then Reg.RootKey:=HKEY_CURRENT_USER else if CompareText('HKEY_LOCAL_MACHINE', root[cnt])=0 then Reg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE; Reg.Access := KEY_READ; //ReadOnly if Reg.OpenKey(Key, False) then begin //kan manipulere evt. verdier fra registeret før reg.close DBSti:=Reg.ReadString('DBPath'); //Bytter ut denne med sti til windows\temp mappe //litt ulogisk å legge denne her, men da slipper jeg å gjøre om mange andre steder //DBStiLokal:=Reg.ReadString('DBLocalPath'); DBStiLokal := GetSystemXPath($001a) + '\IFLokal.mdb'; DBType:=Reg.ReadString('DB'); Reg.CloseKey; Result := True; end; end; Reg.Free; except on e:exception do ShowMessage('Programmet klarte ikke å lese fra registeret.'); end; end; Et eks. men den er nok vanskelig å forstå... dette er en funskjon av en dll. Sjekk hjelpefilen for TRegistry eller Registry. Du må bruke WriteString, etc... og add Registry i uses clause. Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei. oki da. Reg := TRegistry.Create; Reg.Access := KEY_ALL_ACCESS; Reg.CreateKey(Key+'tmp'); //key'en er stien i regsiteret (string) if Reg.OpenKey(Key + 'tmp', false) then begin Reg.WriteString('DB',db); Reg.WriteString('dbpath',dbpath); Reg.WriteString('irSerial',irSerial); end; Reg.Free; mha Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Glemte.. Reg.RootKey:=HKEY_CURRENT_USER; f.eks. mha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå