Gå til innhold

Minne ødelagt av virus?


aka

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det mulig at en DDR-DIMM minne brikke kan bli ødelagt hvis det har vært virus på pc`en?

Pc`en startet opp, men hang seg under reinstallasjon, klarte ikke å koipere alle filer (var ikke gyldig systemavbilning). Men da jeg byttet ut minne brikken med en annen gikk reinstallasjonen helt fint, og Xp home kjører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... Men det er jo tydelig at det er minne som skaper konflikter, i og med at når jeg byttet det ut med et annet, så virket maskinen som den skulle.... Enig?

Byttet ut harddisken og cd romen også (før jeg byttet ut minnet) for å se om det kunne være det, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Minnet kan dø på seg, men ikke på grunn av virus.

 

-KJ

Tjah..

 

Med dagens chipset kan man jo klokke det meste inne fra windows, right?

 

Sett at man skrur opp voltage til max, vil minnet gå den veien høna sparker, eller henger pc'en seg først?

 

Tviler en del på at det finnes virus/trojaner som gjør noe sånt, men er det mulig i teorien?

Lenke til kommentar
Vær obs på at enkelte ram-merker ikke fungerer så fint på alle hovedkort.

Fks kan Twinmos og MSI hovedkort være en dårlig ide.

 

Hovedkort: Asus A7N8X-X

Minne: Corsair Value 512MB

 

Ville vært merkelig om disse ikke er kompatibel, for det var ansatte i en data foretning som satt sammen, men en vet jo aldri ;)

Lenke til kommentar
Fks kan Twinmos og MSI hovedkort være en dårlig ide.

hmm, og hvorfor?

4-5 siste bygd er MSI ( 875P/865PE Neo series ) og kjører TwinMOS problemfritt - Bios oppdatert nå riktignok, men minneproblemer melder seg ganske raskt.

Ingen anelse, men det er iallefall anbefalingene fra butikkene jeg var i kontakt med da jeg oppgraderte sist.

Behøver ikke skape problemer, men skal vistnok kunne forårsake fks hyppige bluescreens,

Lenke til kommentar
Det er feil på minne. Gå til [url="http://www.memtest.org/"]http://www.memtest.org/[/url] og få dokumentert feilen (last ned programmet og test maskina di). Dette er en garantisak i fleste tilfeller.

Statisk elektrisitet er noe som kan forekomme under installasjon av komponenter. Visst det er tilfellet så har høy spenning komt inn på kretsene på RAM'en og forårsaket at en leder er blitt brutt eller delvis ødelagt. Visst lederen er delvis ødelagt kan denne bli brutt etter f.eks 3 måneders bruk.

Det er også ofte slike feil eller andre feil på RAM brikker før butikken får dem!

Men, jeg kan ta feil ;) Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Minnet kan dø på seg, men ikke på grunn av virus.

 

-KJ

Tjah..

 

Med dagens chipset kan man jo klokke det meste inne fra windows, right?

 

Sett at man skrur opp voltage til max, vil minnet gå den veien høna sparker, eller henger pc'en seg først?

 

Tviler en del på at det finnes virus/trojaner som gjør noe sånt, men er det mulig i teorien?

Da bør det isåfall lukte svidd av en eller flere av chippene på brikka. Hvis spenningen skal ta knekken på den.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en HP PC for en stund siden. Etter at PCen hadde krasjet fullstendig leverte jeg den inn til support. Der sa de at PCen hadde virus og at dette hadde ødelagt minnet :hmm: . Jeg begynte å lure litt og fikk noen andre til å se på den. Da fant de ut at harddisken var ødelagt. Altså ikke noe problem med verken virus eller minne. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...