Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker den Linksys routeren og er STORfornøyd.

Har brukt blant annet D-Link før, og sier bare ALDRI mer.

Anbefales fra meg.

Asus er også et godt valg, en kollega av meg bruker den og er veldig fornøyd med den. Han har den og er VELDIG fornøyd. Særlig at du kan dele f.eks en USB harddisk i nettverket og skriver.

Endret av andreash
Lenke til kommentar

Har hatt alle over, og jeg vil rangere dem som følger:

Best: Linksys.

God router med mange muligheter, ikke minst hvis du installerer tredjeparts firmware på den. (Sveasoft.)

Mest for pengene: 3COM

Fungerer utmerket, har de helt standarde funksjonene og yter OK. Billig.

SMC

Ikke noe spesielt å utsette på denne. Fungerte OK :)

ASUS

Har hatt flere av denne, og endte opp med å få et annet merke i stedet for den, da de hele tiden hang seg. Tror det var en feil på en hel serie fra ASUS, og at dette er fikset nå, men anbefaler uansett ikke noe som jeg hadde så mye problemer med. ;)

-KJ

Lenke til kommentar

3com'en er den jeg har prøvd av disse, og sålangt, etter et par ukers bruk har den vært dønn stabil, og gir god og stabil dekning. Hadde en DLink (en 22mbit) som jeg brukte som aksesspunkt før, og den ga ikke så bra dekning. (den var ubrukelig som router, for da krasja den hele tida)

700 for en 3com ere hvertfall en bra pris for å få trådløst nett...

bertie

Lenke til kommentar

Hei.

Hatt også hatt en del problemer med D-Link. Kjøpte derfor med en hvis skepsis (ga en del jeg har lest på forumet her) en asus wl500g.

Hatt den ca 2 måneder nå og kan ikke si meg annet en stor fornøyd :D

Funksjonene med deling av printer og harddisk eventuelt webcam funker også veldig bra. Det eneste minuset er at den var et helvete å få satt opp riktig med ngt sin netopia 3351. Veit ikke om dette er et problem med telenor også. Var uansett ikke mer en en firmware oppgradering som skulle til.

Kan virkelig anbefale denne til deg.

Lenke til kommentar

Jeg har ASUS-boksen, og er strålende fornøyd. Vet at noen ikke har vært fornøyde med sine bokser, men problemene har stort sett vært løst med firmware-oppgraderinger, så de du får kjøpt nå er problemfrie.

Den har MANGE features (printerserver, ftp-server, webcam-server) og det er enkelt å justere opp eller ned på signalstyrken på wlan. Sjekk testen på barbara.no

Linksys er safe og bra, god kvalitet. For min del ville valget stått mellom denne og Asus-en.

3com har ok produkter, men jeg har _mange_ dårlige erfaringer med garanti-håndteringa. Det tar LANG tid, og er rett og slett en drittjobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...