Jonas Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hallo På en kode jeg har, skriver den ut et tall. Jeg vil at den skal skrive ut et mellomrom før tallet: echo($count1); Siden jeg ikke kan php syntax blir det litt vannskelig Noe som dette blir det kansje: echo(" " & $count1); Jonas Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 echo " $count1"; Er ikke værre enn det Eventuelt kunne du brukt: echo " " . $count1; Punktumet betyr en slags "+" Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Sånn det er ja Men det ville liksom ikke helt funka. Den ville ikke ha mellomrom forann når jeg prøvde siden, men tok jeg vanlige tegn så funka det.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Det fiksa det ja Takker Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 husk at mellomrommet skrives ut, men hvordan dette vises på en html side er en annen sak Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Har enda et spørsmål her: Tekst, skrives det med "" rundt eller sånn enkelt ' ? $_SERVER['REMOTE_ADDR'] echo "Logget!"; Eller er det bare spesielle "greier" man setter inni funksjoner som skrives med ' ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Du kan bruke både " og ' i en echo/print-funksjon. I andre funksjoner også for den saks skyld. f.eks: echo "hei"; er det samme som echo 'hei'; Men det blir litt annerledes hvis du bruker echo "$var" versus echo '$var'. Med bruk av ' rundt en variabel blir bare $var skrevet ut, og ikke innholdet av variabelen som hvis du hadde brukt echo "$var". Tror det var sånn... er litt usikker etter å ha lest bedriftsøkonomi i 3 timer Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Husk på at du må sette en \ foran alle " du må finne på å ha inni teksten hvis du setter " rundt. Hvis du bruker ', derimot, går alt fint. Mener at ' er litt raskere enn " også, fordi den ikke må kjøre en loop for å finne ut om det er variabler i teksten elns. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Ok, så hvis jeg vil skrive vanlig tekst uten variabler, så er det greit å bruke ' , men skal jeg skrive ut tekst med variabler, da må jeg bruke " , right? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Jepp. Hvis du absolutt må ha variabler inni en tekst som pakkes inn i ', kan du dele opp strengen og bruke . (punktum) til å addere strengene sammen. F.eks slik: $foo = 'bar' . $foo . 'skitt og lort med' . $fisk 'på'; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå