strangecolorblue Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Ser at man må ut med ca 4500 kr. for en amd 64 3500+(939) i dag. Er det noen som vil tippe hva denne prosessoren vil koste om 4-5 måneder? Finnes det en slags "regel" for hvor mye prisene går ned etter f.eks 4 eller 6 måneder? Litt greit å vite for oss som sitter på gjerdet og venter på alle de nye godbitene som er på vei. (Socket 939, pci express, skjermkort, nye dvd-brennere, etc.) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det finnes en regel. Vent og se... Veldig vanskelig å spå noe. Prisen vil sikkert synke litt når prosessorene blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hva med å se i prishistorikken i prisguiden på forskjellie CPUer? Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Ser at man må ut med ca 4500 kr. for en amd 64 3500+(939) i dag. Er det noen som vil tippe hva denne prosessoren vil koste om 4-5 måneder? Finnes det en slags "regel" for hvor mye prisene går ned etter f.eks 4 eller 6 måneder? Litt greit å vite for oss som sitter på gjerdet og venter på alle de nye godbitene som er på vei. (Socket 939, pci express, skjermkort, nye dvd-brennere, etc.) Det er mange regler, men neppe så veldig eksakte. Det avhenger veldig av konkurransen. Jeg vil tippe at om 6mnd er de fremdeles i 2000-2500kr klassen. Avhenger veldig av a) Hva Intel kommer med b) Utviklingen videre (når lanseres nye og bedre prosessorer) c) Tilbud og etterspørsel (hvor mange vil ha 3GHz+ (ok jeg vet "3500+" ikke er over 3GHz, men læll) d) Julesalget (kan bety mye basert på det over) ...og sikkert en haug andre ting. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 og jeg som trodde det var karsk og brennevin..... Ja det er intels slipp av "like" cpu som utgjør amd prisene, de er alltid lavere enn intels (historisk sett, men nå er det jo amd som leder an, ser vi en revelusjon komme? jeg antar at amd 3500 vil falle 20% i pris neste gang amd slipper ut noe, på høsten en gang. Da vil den neste godbiten kose like mye som amd 3500. Evig sirkel dette... alltid noe bedre å trakte etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå