jokki Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Har i den siste tiden redigert en skole tusikal noe som har godt greit frem til nå. Jeg har for det meste bare klippet og limet blandt opptakene, svært lite effekter som er lagt til. Nå kom altså problemet. Jeg ønsker å brenne filmen på en dvd så jeg gikk bare på export og burn to dvd, men dette gikk ikke siden den ikke fant brenneren min så var den muligheten borte. Så jeg valgte da og bruke encoderen og valgte DVD/Mpeg2, 4mbps VBS high. Dette var i går kveld rett før jeg la meg og jeg regnet med at når jeg våknet så var alt fryd og fornøyelse. Encoderen har stått på i 6,5 timer og den har 10 timer igjen. Er dette normalt for en 40 min lang film? Og nå som vi er i gang her, hvordan får jeg brent *.m2v filen til en dvd? Lenke til kommentar
ninja5000 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Sjekk www.doom9.org for alt innen ripping, encoding, brenning osv. Har sikkert et svar på det du lurer på der... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Johan, tilsvarende har hendt meg før med en noe dårligere spec'et PC enn den jeg har nå. Forhåpentligvis får du gode ekspertuttalelser her fra forumet etterhvert, men selv om dette var fryktelig lang tid så ville jeg ikke trodd at det var noe direkte galt. Ennå. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Johan, tilsvarende har hendt meg før med en noe dårligere spec'et PC enn den jeg har nå. Forhåpentligvis får du gode ekspertuttalelser her fra forumet etterhvert, men selv om dette var fryktelig lang tid så ville jeg ikke trodd at det var noe direkte galt. Ennå. Tiden sank til 3.5 time av en eller annen merkelig grunn rett før jeg gikk på skolen i dag og når jeg kom hjem nå nettop var det ferdigt. Sitter på en pc med AMD athlon 2200+ og 768mb med pc3200 ram fra Corsair. Nå gjenstår bare det siste spørsmålet. Hvordan får jeg brent denne *.m2v filen? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 velkommen til dvd-brenning-verdenen. Tror ikke du vil få brent den fila uten først å rekomprimere den (ikke skyld på meg, det er slik det "må" være iflg. alle de forskjellige programmene jeg har prøvd). Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 WTF? Først må jeg altså encode den til MPEG2/*.m2v for så å rekomprimere den igjen? Dette gir meg svært liten mening da men men. Hvor finner jeg et slikt program som er gratis eller med trial? Lenke til kommentar
ninja5000 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 helt sikkert på www.doom9.org Lenke til kommentar
degas Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei! DVD-brenning er som å navigere i urent farvann med dårlige kart........ Anvender du Adobe Encore DVD, slipper du ekstraarbeidet med ny decoding. Ellers må du i andre program som DVDit og Ulead MovieFactory bare akseptere at slik er det. I Encore finner programmet om en fil er decodet, og du får muligheen til å velge. Men så er det dette med læringskurver og slikt.... degas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå