Gå til innhold

Legge til grupper i lokal sikkerhetspolicy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig?? :nei:

"Gjester" representerer jo også anonyme brukere. Så hvis "gjest" får høye rettigheter så vil jo brukere kunne styre din PC uten å må oppgi så mye som et brukernavn en gang. Det er ikke kjedelig, men et tiltak for å øke sikkerheten. Jeg sliter litt med å forstå hvorfor "gjester" skal ha den rettigheten for den gruppen representerer jo ikke vanlige brukere.

Lenke til kommentar

For at andre windows klienter skal kunne logge på din maskin over nettverket, så må du disable en setting som gjør at den ikke lar "gjest" eller "support" logge på maskinen. Står under local security policy elns :)

Du fjerner seff bare "gjest" kontoen da vi ikke ville like at support kom inn på pcen vårs ;)

Du burde ikke gi de mer tilgang enn list/read/execute... standard deling...

Jeg misforstod litt :p

Men du kan ikke endre permissions for "guest" kontoen. Det er vel det som er grunnen til at det heter d... er det ikke? Du kan jo evt legge til en ny brukergruppe alt etter som du ønsker det, og når du deler den så kan du velge hva tilgang hver brukergruppe skal ha til denne mappen.

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du vil la kammerater ha masse rettigheter til pc'en.

Nettopp det jeg ikke ville.

Jeg ville lage gjestekontoer med basis i gruppen gjester. Jeg ville bare gjøre en mindre endring i gjester.

For at andre windows klienter skal kunne logge på din maskin over nettverket, så må du disable en setting som gjør at den ikke lar "gjest" eller "support" logge på maskinen. Står under local security policy elns

Med logge på over nettverket mener du microsoft nettverk/deling av filer/skrivere? De kan vel ikke logge på maskinen min over nettverket og kjøre programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...