jojo1717 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ønsker kommentar av dette bildet, takk http://home.online.no/~jimvold/images/Resi...CRW_0187_RJ.JPG Bildet ble tatt den 15. mai 2004 i Egersund. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Flott bilde. Jeg ville ha gitt den gule himmelen et mer rødaktig skjær med et bildebehandlingsprogram. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Fint bilde, men den mørke forgrunnen er litt for mørk. Himmelen er jo nydelig, så kanskje du kunne croppe vekk litt av forgrunnen? Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hei! Ja, den nedre delen av bildet blir for dominerende, jeg hadde kuttet vekk 1/3 av bildetets nedre del og tilsvarende av bildetets høyre side. Himlen vil da bli mye mere dramatisk, og bildet blir hellere ikke så statisk når du får plassert solen i det "gylne snitt". mvh s-ki Endret 10. juni 2004 av s-ki Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg gjorde et forsøk: 1. Curves -> mer kontrast 2. Color balance -> mer rødt 3. Crop min versjon Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Ja, men du glemte å ta tilsvarende av bildets høyre side. Nå ble det tilnærmet et panoramabilde og sola er fortsatt i midten. mvh s-ki Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei!Ja, men du glemte å ta tilsvarende av bildets høyre side. Nå ble det tilnærmet et panoramabilde og sola er fortsatt i midten. mvh s-ki crop Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei! Ja se der ja, hva syns du? Selv liker jeg bildet bedre slik. Jeg er ganske nådeløs med mine egne bilder, "croper" mye. En "nybeynnerfeil" jeg selv slet lenge med var at alt for mye uvesentlig ble med på bildene. Men så var det dette med å "formidle" da, 10 betraktere av et bilde kan gjerne ha hver sin mening, det viktigste er dog hva fotografen selv ønsker å framheve. mvh s-ki Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Takker for hjelpen.. Det siste bildet ser jo fin ut.. Kanskje litt for rødaktig! Men takker for tipsene hvordan jeg kan bruke ved solnedganger -> curves og color balance. Og seffers Crop jojo1717 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Takker for hjelpen.. Det siste bildet ser jo fin ut.. Kanskje litt for rødaktig! Men takker for tipsene hvordan jeg kan bruke ved solnedganger -> curves og color balance. Og seffers Crop jojo1717 Var et pent bilde Riktig pent, likte spesielt den siste crop'en - da ble det et bilde virkelig etter min svak Om enn litt for rød som du også nevnte Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Nå har jeg laget et eget Forgrunnen på mitt forsøk ble noe bedre enn andre's forsøkene mht. rødheten, syns jeg. Solnedgang, redigert av meg selv. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Nå har jeg laget et eget Forgrunnen på mitt forsøk ble noe bedre enn andre's forsøkene mht. rødheten, syns jeg. Solnedgang, redigert av meg selv. Men jeg synes den siste crop'en var bedre komponert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå