Gå til innhold

Sony eller Nikon

Anbefalte innlegg

rent bortsett fra optisk zoom: Sony CyberShot DSC-P32 eller Nikon Coolpix 3200? Jeg ser at Sony kameraet er bedre på film, og at nikonet ikke har lydopptaker.

Også minnekortene. Generelt, hva er best? MemoryStick PRO eller Secure Digital? Og vil det være forskjell på lagringskapasiteten i et 256 MS PRO og et 256 SD? Det er et litt dumt spørsmål, men vil du feks kunne lagre mere i et SD kort en et MS PRO kort? Eller omvendt?

Mvh Petter

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger sikkert svar, men da får du smøre deg med litt tolmodighet til noen som kan svare, svarer.

Du har jo lagt inn det første innlegget klokken 23.36 og purring på svar klokka 10.33 dagen etterpå.!!!!!!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja unskyld, ikke meningen. Jeg la bare merke til at det var veldig mange som hadde besøkt posten.

Uansett, jeg trenger raske svar siden jeg skal bestille kameraet idag ;)

Det står som sagt mellom Sony CyberShot DSC-P32 og Nikon Coolpix 3200.

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

:)

Personlig hadde jeg godt for Sony Cybershot P32, jeg har hatt et par cybershot kameraer over årene og de har aldri sviktet meg på noen måte.

Jeg har også testet nikon kamraet, dvs Coolpix 3100, og det jeg liker bedre med Sony er bildekvaliteten (med et knappenålshue), responsen, både autofokusen og i bruk er som regel veldig bra på sony, samt utseende.

Når det kommer til minnebrikker så er 256mb, 256mb, så du kan i teorien lagre like mange bilde på de begge, det som kan variere er bildestørrelsen kamraet produserer.

Memorystick PRO skal vel være den kjappeste av de.

Jeg har selv nettop kjøpt det nye Cybershop P120 kamraet, og kunne ikke hvert mer fornøyd, utroooolig kjapt i hvertfall, og bilde kvaliteten på det også er på topp :)

Lenke til kommentar

Ville helt klart gått for nikon. Har hatt 3100 i over et år nå og er kjempefornøyd, har testet 3200 en del og det synes jeg er enda bedre. 3200 HAR lyd på video-opptakene bare så det er sagt. I mange tester jeg har lest vinner nikon som oftest å¨bildekvalitet, forran blandt annet sony.

EDIT:skriveleif

Endret av isen
Lenke til kommentar

Det som taler for Nikon sin fordel her, er at Secure Digital stort sett er en god del billigere enn Memorystick i tilsvarende kvalitet. Jeg skal ikke uttale meg om Sony kameraet da jeg ikke har prøvd det, men Nikon har alltid laget meget gode kamera, og digitalkameraene er intet unntak. De har jo mange flere år erfaring enn Sony, så helt umiddelbart klinger Nikon-navnet bedre i mine ører når det gjelder kamera, akkurat som Sony klinger mye bedre i mine ører enn Nikon når det kommer til teknologi som TV, video, DVD og så videre (ikke at Nikon faktisk produserer den typen teknologi, men som en tenkt situasjon).

Lenke til kommentar

søstra mi har et nikon 2100 kamera og jeg har et sony p72 og om jeg sammenligner disse blir det litt smak og behag. videomodus på sony er langt bedre, nikon sin er dessuten quicktime, noe jeg ikke er tilhenger av. litt billigere minnekort hs nikon, du kan bruke multimediakort også :yes: nikon er kjappere i bruk, men jeg synes lcd-skjermen på sony er overlegen, spesielt med farger, nikon sin ser blass ut og funker dårlig i sollys. batterikapasitet er de ganske like på. Når du framkaller bilder blir sony sine litt mer levende, finere farger (av og til ikke helt realistisk), mens nikon har litt tendens til å bli mer grå. Om du får nikon kameraet for omtrent samme eller litt dyrere enn sony i pris bør du gå for nikon pga optisk zoom. om filmklipp er viktig bør du velge sony. begge kameraene er forholdsvis små og nette, begge er bra valg mener jeg :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har Nikon 3200, og må si at det er et meget bra kamera som tar gode bilder. Men videofunkjsonen er ikke den beste (selv om den HAR lyd) med bare 15 bilder i sek, men så er det heller ikke et filmkamera. Det eneste minuset med 3200 er tiden det tar å lade opp blitzen. Etter å ha tatt et blitzbilde må jeg vente 5-10 sek før jeg kan ta neste... men ellers er det et topp kamera!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...