crapgame Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 i dag har jeg hatt min siste tysk time ever HURRA HURRA HURRA Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Tysk-faget kan bl* i helve*e Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Samme her. Så tysk for absolutt siste gang i mitt liv for et par uker siden nå vel Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) SAMME HER! I'll drink AND do the polka to that. *Rekke tunge til kasus og vekselspreposisjoner* Endret 9. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ich bin ein Berliner =) "Jeg er en berlinerpølse" - JFK Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg følte det samme. I dag angrer jeg på at jeg ikke lærte tysk skikkelig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Syns ikke tysk var noe værre enn å lære andre språk som engelsk jeg. Men nå (briefemodus) skrev og snakka jeg ganske grammatisk korrekt engelsk allerede når jeg starta i 4. klasse. Husker jeg gjorde hele pensumsboka i 4. klasse på fritida leeeenge før de andre var kommet så langt. Og stolt skrev "Doed" bak alle oppgavene som var fyllt inn i boka Nå kan jeg (relativt) flytende/forståelig fransk, spansk, tysk, engelsk og noe portugisisk (brasiliansk venninne). Og jeg vet nå at det heter Done ikke Doed. Endret 10. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Skal ha halvårsprøve i tysk i morra *sitte og lese på alt jeg ikke har lest før* Lenke til kommentar
MagE Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 jeg valgte tysk men slutta etter et par måner med det når jeg fikk like bra karakterer i det som jeg fikk i norsk kan Ich heisse Magnus, vet ikke om det var rett Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg skjønner ikke hva dere maser om, tysk er fett da folkens Synd et ikke teller på snittet, tysk er eneste språkfaget jeg har fem i Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det hadde jeg også på ungdomsskolen. Så kom vgs. og vi måtte begynne å skrive stiler, får 3 i standpunkt vk1 nå. (Tysk B, ja). Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ich bin ein Berliner =) "Jeg er en berlinerpølse" - JFK Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje? Og ja, Ferdig med tysk jeg og. ahdde min siste tysk timen sist uke. DIGG! Skal aldri snakke tysk igjen så sant jeg ikke blir presset til det av en über stor nazimann. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ich bin ein Berliner =) "Jeg er en berlinerpølse" - JFK Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje? Mulig jeg er litt treig, men hva er det du prøver å si? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 En "Berliner" er da et bakverk. Jeg ble forresten også nettopp ferdig med 5 år med tysk. JESS!!!eineineinzwei Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hadde min siste på tirsdag. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ich bin ein Berliner =) "Jeg er en berlinerpølse" - JFK Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje? Og ja, Ferdig med tysk jeg og. ahdde min siste tysk timen sist uke. DIGG! Skal aldri snakke tysk igjen så sant jeg ikke blir presset til det av en über stor nazimann. Berlinerbolle! -Forhåpentligvis med vaniljekrem... WUNDERSCHÖN!! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Stakkars! Hihi, jeg er heldig, jeg. Har ennå tre år igjen med fransk. Helt topp. Ja, jeg er seriøs. Fransk er gøy. Vil heller lære meg swahili dog. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Ich bin ein Berliner =) "Jeg er en berlinerpølse" - JFK Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje? Mulig jeg er litt treig, men hva er det du prøver å si? Mulig jeg var litt mindre edru... Som sagt litt over her mente jeg nok "berlinerbolle" ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) For de (par) som ikke tok poenget med "Ich bin ein berliner" er det et klassisk utsagn fra John F Kennedy, der han skulle vise sin solidaritet med tyskerne under en eller annen tale. Det er også et veldig bra eksempel på hvor mye en liten gramatikkfeil faktisk kan gjøre. Det han mente å si var "Ich bin berliner", altså "jeg er fra berlin" (ala når Diana Ross sa "jai ar norsk" for å bevise at hun er norgesvenn). Så slengte han inn Ein, og da sa han "jeg er en berlinerbolle". Ikke helt det han tenkte å si tror jeg Endret 12. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå