Gå til innhold

MMC + Nokia 6230= ?

Anbefalte innlegg

Min bror har kjøpt seg en 6230 som han får på fredag. Men han skal ikke bare bruke den som en telefon men også en mp3 spiller. Så han lurte på hva som følger med telefonen og evt hva han må kjøpe av datakabler og mmc kort.

Hva skal jeg si at han skal kjøpe ved siden av? Datakabel og et MMC minnekort på 256MB?

Men så kom jeg til å tenke på at det kan jo være en sperre på hvor mye MMC minnet kan være på.. Hvor mye er denne grensen eller er det noen grense i det heletatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min bror har kjøpt seg en 6230 som han får på fredag. Men han skal ikke bare bruke den som en telefon men også en mp3 spiller. Så han lurte på hva som følger med telefonen og evt hva han må kjøpe av datakabler og mmc kort.

Hva skal jeg si at han skal kjøpe ved siden av? Datakabel og et MMC minnekort på 256MB?

Men så kom jeg til å tenke på at det kan jo være en sperre på hvor mye MMC minnet kan være på.. Hvor mye er denne grensen eller er det noen grense i det heletatt?

Ingen grense på hvor mye minne den kan ha. Jeg anbefaler 256 MB, som gir klart mest for pengene. 512 MB er heller ikke så dyrt per MB lenger.

Jeg råder deg heller til å kjøpe minnekortleser (f.eks. på clahs ohlson). Dette går MYE fortere enn via kabel, og du kan også bruke det til fremtidige telefoner, kameraer eller annet som bruker minnekort. En minnekortleser som leser "alle" formater er ikke særlig dyrt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Noen som ellers kan anbefale 6230? Har vurdert sterkt å kjøpe en, men kjenner kun til en person forløpig som har kjøpt den - og den klikka etter to dager, hvorpå hun måtte vente i 1 måned (!) på å få den reparert (måtte visst til Tyskland fordi den var så ny).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 6230 i ett par måneder nå. Pros & cons:

+ Masse teknologi i en forholdsvis liten telefon (MP3, radio, kamera, video, bluetooth osv.)

+ Tidløst design med litt eksklusivt preg (synes det er en fordel å ikke ha et så prangende design)

+ Behaglige taster

+ God lyd

+ Oversiktlig menysystem (du kan velge mellom å ha liste- eller ikonvisning)

+ Omfattende software (nyeste versjon får man på Nokia's hjemmesider)

- Bærer preg av behov for softwareoppgradering (dette føler jeg etter erfaring at er typisk Nokia, dessverre) fordi:

*I enkelte tilfeller blir samtalene satt på høyttaler uten at jeg har valgt det og uten at man kan skru det av. Jeg må slå av og på telefonen for at det skal gå bort.

*Bluetooth-tilkoblingen avbrytes ved overføring av større filer (flere MP3 på én gang eller f.eks videofiler fra PC'en). Virker en smule ustabilt selv om jeg har nyeste driver til diNovo BT hub'en og siste versjon av Nokia PC Suite.

- Displayet får fort riper. Burde vært en liten gummilist rundt

- Dårlig tilgang på tilbehør foreløpig

- Navigeringstasten er lett å "bomme" på når man bruker den i menyen. Lett å trykke feil.

Det kan se ut som om det er mye negativt med telefonen, men jeg regner med at endel kan bli rettet opp med en softwareoppgradering. Alt i alt er jeg faktisk veldig fornøyd. Har hatt SE og jeg klarer bare ikke å venne meg til menysystemet + at jeg synes SMS er lettere på Nokia. Dessuten er telefonen etter min mening svært liten og hendig til å inneholde såpass masse funksjoner. Skjermen blir jo da litt for liten, men det må man vel regne med når telefonen ikke er så stor.

Lenke til kommentar

Jøss da er det bare å fortelle han at han kan kjøpe så mye han vil.. Foresten så har jeg en slik mmc leser kom jeg til å tenke på. Flott da dytter jeg bare mmc kortet i den og stapper den i maskina. Det er jo knall. Trodde man måtte ha en nokia kabel jeg men det slipper man jo.

Lenke til kommentar

Men så kom jeg til å tenke på at det kan jo være en sperre på hvor mye MMC  minnet kan være på.. Hvor mye er denne grensen eller er det noen grense i det heletatt?

Hei...

I salgspakken medfølger det 32MB minnekort.

Tror dere er helt ute på jordet med minnekortet jeg :p

Jeg tror egentlig 6230 IKKE støtter mer enn 32MB som det står i nokia.no, men det kan hende den støtter mer enn 32MB

Min 6600 støtter 512MB(maks var 128MB som det sto i nokia sine sider).

Minnekort avleser er en bedre løsning enn datakabel. :thumbup::thumbup:

Jeg synes den er raskere og bedre. ;)

Minnekort(MMC) er heller ikke billige greier :( .

Hvis du vil skjekke minne størrelsen du også så

"trykker du her" og blar ned til der det står "System".

Der kan du se maks størrelse på minnekorten.

Håper dette hjalp noe :hmm:

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...