Serqevx Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har montert en PC nå med 2 disker i. Disse står montert rett ved siden av hverandre uten vifte og med dårlig luftsirkulasjon rundt seg. Leser jeg av temperaturen står det 45 grader på ene disken og 55 på andre, dette med kabinettdøren av. Bør jeg gå til innkjøp av en slik ? Da står ikke diskene rett ved siden av hverandre, og den varmeste disken kan bli flyttet høyere opp i kabinettet, lenger unna varmekilder som CPU. Så også på denne, vil det kanskje være en løsning? Få diskene foran viften som står foran på kabinettet. Hvor lenge kan jeg kjøre diskene på 55 grader før de ryker? Takker for svar Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 De fleste harddisker er spesifisert for 'operating temperature' opptil 55C. Jeg ville montert en vifte som sørger for en viss sirkulasjon (du trenger ingen kraftig vifte til dette!) rundt harddiskene - samt sørget for at temperaturen i kabinettet ikke blir for høy (over 40C f.eks.). timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå