Gå til innhold

Dell 4600 PC - kjøpe annet skjermkort i tillegg?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte å kjøpe denne maskinen...

http://www1.euro.dell.com/content/products...specstab#tabtop

...siden jeg ikke får tilsvarende ved å kjøpe løse deler. Jeg lurte derfor på om jeg bare kunne kjøpe et skjermkort ved siden av slik at jeg kan bruke den til spill i tilegg? Hovedkortet støtter vel såpass?

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

333MHz minne funker jo greit om han ikke skal overklokke da...?

EDIT: Men jeg vil nå uansett ikke anbefale en slik "ferdig" PC... Hva mener du egentlig med at du ikke får tilsvarende deler ved å kjøpe løst dan1el??

Endret av DanielS
Lenke til kommentar
Minuser med den maskinen:

250-watts strømforsyning

Kabinett generelt

Støy

333MHz minne

.....

enig med kabinett osv, men støy har jeg ikke opplevd på de Dell-maskinene jeg har vært borti. Cpu er som regel passivt kjølet, med en viftetunell som går ut av kabinettet. I min gamle P3 1Ghz blir det ganske hett, men den, og nyere modeller, lager virkelig ikke mye støy etter min smak.

Dell er jo forøvrig utrolig dårlig dersom du vil bygge ut maskinen selv. dårlig plass, lite å gå på i forhold til chipset og kompatibilitet.

Støtter også opp om de andre, det er mye bedre/morsommere å bygge selv, med tanke på senere oppgradering, noe Dell kveler mulighetene for.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Du kan endre skjermkort hos dell direkte. Om du har 800 MHz FSB utgavene av p4 er det PC3200 ram og ikke PC2700.

Dimension er en helt grei maskin som er veldig godt priset. Den fungerer like greit til forskjellig minne som de fleste andre i865 hovedkort gjør.

Dell tar 1153 kr for å bytte fra Geforce FX 5200 til et Radeon 9800 Pro.

Synes heller ikke det er noe særlig mye vanskeligere å bygge ut en dell maskin enn en hvilken som helst annen maskin. 4600 har derimot ikke plass til mer enn to harddisker og to optiske enheter, mens 8300 modellen har plass til 3 eller 4 harddisker og 3 optiske enheter. Det er også veldig ryddig i kabinettet slik at det er lett å skifte ut ting om man ønsker. Garantien brytes ikke om du åpner kabinettet.

Kjøpte en Dimension 4600 til moren min for rundt et år siden og det er en usedvanlig stillegående maskin. Den var også meget godt priset for et år siden med p4 2,66, 512 MB minne, cdrw/dvd-rom, 80gb disk, radeon 9800 (ikke pro), 17" lcd til rundt 9000 kr. Dette var da med et års garanti og kjøpt direkte fra nettbutikken uten noen form for andre rabatter enn det som man får derfra.

Lenke til kommentar

En kompis har en Dell i det "øvre segmentet" (den gang-> 9700pro, P4-2,4, 512DDR etc).

PSU lager en irriterende lyd. Ellers var vi overrasket at maskinen hadde 333MHz minne og at kabinettet føltes like ekte som puppene til Samantha fox (er gammel jeg, så jeg husker henne).

Lenke til kommentar
Jeg må inrømme at jeg ikke skjønner hva du skal med en slik maskin. Hvis du bygger selv, så får du bedre, billigere og finere PC.

Når du sier at du ikke får kjøpt slik PC i deler...:

Abit IS7

Intel P4 2.6Ghz, 512KB, HT

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC2700

Chieftec BS-01B

Windows XP Home / Pro

"Nei, det er umulig" :thumbup:

du må nopk ha PC3200 minne på denne maskinen du.

Dessuten så er det rene Intel hovedkort i dell maskinene, og helt rene ATi-kort.

Syns forøvrig ikke den oppgraderinga itl 9800pro fra FX5200 er så gal. Stemmer veldig med dagens priser, gjør det ikke?

Edit: Uansett: En kompis av meg har Dell 8200 med 9700 kort, 512 DDR333 osv, 2,53ghz P4.

Har aldri hørt mer stillegeånde maskin.

Trur det er 12 el 19db papstvifter!:p

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Jeg har alltid skrudd og satt opp mine egne pcer, men jeg må si at med de prisene og avtalene som dell har så er det ikke så lett å få noe som er spesielt mye billigere. Men er litt usikker på hvordan de er med tanke på uskifting av komponenter og innstilinger i Bios. Er du ikke intressert i å skru selv så er det nok ikke så dumt å kjøpe pc fra Dell. Og som det blir påpekt så kan du bestille den maskinen med et annet skjermkort.

Lenke til kommentar
du må nopk ha PC3200 minne på denne maskinen du.

Dessuten så er det rene Intel hovedkort i dell maskinene, og helt rene ATi-kort.

Minnet var egentlig for å illustrere at det finnes like deler.

Intel Rock Lake

Ati Radeon 7500 64MB

Edit

Jeg har alltid skrudd og satt opp mine egne pcer, men jeg må si at med de prisene og avtalene som dell har så er det ikke så lett å få noe som er spesielt mye billigere.

Vel, jeg gjorde et regnestykke her om dagen, satt sammen en god Dell PC og satt sammen samme selv. Det viste seg at min sammen setning av ganske like komponenter(dog bedre) var 1000kr billigere.

Dell: 13020,-

Min PC: 12060,- (+ frakt)

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er da om du tok med kostnader til winXP, service og det andre du betaler for. Og som jeg sier så er det hvis han ikke har intresse for å skru på pcen, du kan godt regne deg timepris til du har fått pcen oppe å gå og se hvilken sum du er oppe på da.

Men jeg selv skrur som sagt isammen pcen selv, jeg prøver bare å si at man ikke kan klage på prisen til Dell, for de er ikke så gale

Lenke til kommentar

Japps. Jeg får en ferdig PC levert på døra. Ferdig skrudd sammen. Med skjerm, tastatur og mus. Windows XP.. lovlig versjon. Pluss En printer og 256 DDR ram ekstra med på kjøpet. Jeg slipper å skru :)

Alt til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er da om du tok med kostnader til winXP, service og det andre du betaler for. Og som jeg sier så er det hvis han ikke har intresse for å skru på pcen, du kan godt regne deg timepris til du har fått pcen oppe å gå og se hvilken sum du er oppe på da.

Men jeg skrur som sagt isammen pcen selv, jeg prøver bare å si at jeg ikke synes prisene på Dell er så gale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...