Gå til innhold

Vannkjøling hjalp lite..

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 [email protected]...

hadde boxed kjøler.

Har satt opp en lydløs vannkjøling uten vifte på radiator, og ligger på 30-35c..

men det støyer likevel like mye...

(Kan tro harddisken støyer uttav helvette, har en wd 120GB 2mb og 7200rpm)

anyone med ideer??

Bensin-@EFnet->#Ustabil

Oppsettet mitt er jo som så:

ASUS P4S333 sis645

Northwood [email protected](133/[email protected])

Apacer DDR333 256MB ram

Western digital 120GB

[ Denne Melding var redigert av: bensin16 på 2002-04-15 11:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. kjøp deg koolance vannblokk. Så pakker du in hd`en i noe som isloerer godt (varmen er jo ikke no problem etter at du vannkjøler disken). Du har godt med plass å legge allt etterpå under cdrom/brenner :smile:

[ Denne Melding var redigert av: H_Bozz på 2002-04-15 12:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 11:48, bensin16 skrev:

Jeg har en P4 [email protected]...

hadde boxed kjøler.

Har satt opp en lydløs vannkjøling uten vifte på radiator, og ligger på 30-35c..

men det støyer likevel like mye...

(Kan tro harddisken støyer uttav helvette, har en wd 120GB 2mb og 7200rpm)

anyone med ideer??

Bensin-@EFnet->#Ustabil

Oppsettet mitt er jo som så:

ASUS P4S333 sis645

Apacer DDR333 256MB ram

Western digital 120GB

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bensin16 på 2002-04-15 11:49 ]</font>

Uten vifte på radiator? Trudde man trengte vifte for og få vekk varmen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk AMD Pro Water Kit sist fredag.

Fant fort ut at PSU og HD ikke var så stille.

Så nå har jeg bestilt en 120mm vifte, og utfører snart ToPower PSU Mod, har tilogmed samme PSU :grin:

HDen solgte jeg og har bestilt en Seagate Barracuda IV.

Dette blir lydløst!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 14:36, SirHartge skrev:

Quote:

Oi, det har du rett i.. Du vil få en mye bedre kjøling i radiator hvis du setter på noen vifter. Jeg vil tippe vertfall ned minst 5 grader..

Trenger man bedre kjøling hvis man ligger på + - 35 grader? Ville nå si at det duger i massevis jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 15:28, DrMarten skrev:

Quote:

On 2002-04-15 14:36, SirHartge skrev:

Quote:

Oi, det har du rett i.. Du vil få en mye bedre kjøling i radiator hvis du setter på noen vifter. Jeg vil tippe vertfall ned minst 5 grader..

Trenger man bedre kjøling hvis man ligger på + - 35 grader? Ville nå si at det duger i massevis jeg...

hvorfor ikke være fornøyd med godt nok? = hvorfor overklokke? vi er her for å forbedre, ikke fordi vi må, men fordi vi kan.

skull.gif

[ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-04-15 16:08 ]

Lenke til kommentar

Fyren "klaga" på at det var liten forskjell mellom luft og vannkjøling. Har ikke så mye greie på vannkjøling men skal ikke mye til og sjønne at temperaturen vil gå ned vis man fører bort varmen.

Må takke Benzin16 (Det var vel det fyren heter) at man kan vannkjøle uten radiator. Alltid ønsket meg en "lydløs pce så nå skal det kjøles (Jeg er ingen sor overklokker)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 17:56, The 5 element skrev:

Quote:

On 2002-04-15 12:38, -HugiN skrev:

Strømforsyninga er vel ditt problem...

Kjøp denne, billigst bra og "lydløs" (bråker lite)

Har du denne strømforsyningen sjølv? Har prøvd å finne data om støynivå, men finner det ikkje.

Har en kamerat som kjøpte seg "Koolance Fulltower, vannkjølingssystem " og trengte ny strømforsyning. Tipsa han om denne siden den var billig og med to vifter + 350W, nå når han kjører på mode 1 på kabinettet (noe som er veldig stille) så gir psu'en mindre lyd fra seg enn de tre viftene som kjøler radiatoren!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-15 16:56, Bøgge Bakken skrev:

Må takke Benzin16 (Det var vel det fyren heter) at man kan vannkjøle uten radiator. Alltid ønsket meg en "lydløs pce så nå skal det kjøles (Jeg er ingen sor overklokker)

Det er ikke viftene på radiator som vil bråke. Setter du på f.eks 2*80mm 12dba vifter, så vil du ikke merke at de går. Men effekten fra de vil du merke på systemet.

35 grader - 5 grader, vil jeg si er betydelig for en overklokker :grin:

Lenke til kommentar

han har en enermax 431w psu, så det er nok ikke den som bråker :smile: jeg tror nok at det er harddisken, selv har jeg to ibm bråkedisker, og det er de som bråker _MEST_ i maskinen min.. :smile: anbefaling: sett vifta på radiatoren, og isoler harddisken.

Lenke til kommentar

Quote:

Bråker ikke disse? Har en følelse på at alle psu'er bråker.

Joda selvsagt gir den lyd fra seg. Alle PSUer gjør det. Selv NC sine PSUer (som er støydempede Enermax'er) gir godt med lyd fra seg. 370W'eren fra NC har et støynivå på 25-29 og 300W'eren 19-25dB.

Quote:

On 2002-04-18 18:52, SirHartge skrev:

Hd'ene bråker en del ja, løsningen er mange. En er linken under.

Vel, den saken der fjerner bare vibrasjoner. Når HDene har et støynivå på 35dB(WD disker) uten resonans i kabinettet så er det klart at du ikke får en lydløs HD selv om du stapper dem inn i gummioppheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...