benjamin84 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Heisann, jeg skal kjøpe meg et Nikon D70 snart, og ser meg omkring etter minnekort til dette kameraet. Så vidt jeg har forstått burde man ha et 40x eller raskere kort for å utnytte kameraets hurtighet til det fulle. Med tanke på at jeg skal ta en del "action shots" til sommeren kommer dette til å bli veldig nyttig Har funnet dette kortet: TwinMOS Compact Flash Card 512MB Type I, Ultra-X Series, 70X Har jo bare positive erfaringer med Twinmos fra før, mange minnemoduler og et 256MB CF kort kjøpt for noen år siden, men jeg har lest en del om at Sandisk og Lexar er å anbefale på CF siden? Er det virkelig verd prisen for et Sandisk/Lexar kort når Twinmos'en er både raskere og billigere? Skal kjøpe kortet/kameraet i England, så om noen er veldig drevne på å finne tilbud i engelske nettbutikker, så kom gjerne med forslag til alternativer Er på jakt etter et 512Mb 40x (eller raskere) kort. -benjamin- Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Les om hastigheten her: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-6816 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Sandisk vant på fart der, men det er jo et 66x kort i motsetning til de fleste andre i den testen som var 40x. Lurer litt på hvordan dette yter i forhold til 70x Twinmos kortet... Ser forresten at Sandisk ikke er så fryktelig mye dyrere enn Twinmos enkelte steder på nett, men ingen har det på lager her borte ser det ut til, så jeg vurderer fortsatt Twinmos... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg bestilte selv et 1GB Lexar-kort fra B&H i går. Jeg har bare hørt at Lexar og Sandisk skal funke bra på D70, og at Sandisk er utsolgt overalt (også i USA), så da ble det Lexar.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det er ofte en grunn til at noen produsenter er billigere enn andre. Twinmos har jeg hørt veldig blandede erfaringer om, og har selv sett flere Twinmos kort med feil. Kjøp Sandisk eller Lexar du... det er en billig forsikring (og en engangssum) som sikrer at bildene dine ligger tryggest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå