Templar Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Heisann.. Har folgene: 2 PC-er. PC1 2 stk. NICs. 1 NIC går til Switchen og den andre til ADSL modemet (Alcatel). Har rare problemer på PC2, ikke alle internet sider dukker opp.. Fleste men mange nekter at laste seg ned men på PC1 som er direkte koblet til ADSL modemet har ingen problemer. I folge alle pappirer skal deling på denne måte gå og jeg er ganske erfaring med disse tinger. Noen i lik situation? Vennlig hilsen, Simon Lenke til kommentar
Mackøl Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Har fått ca. samme problemet i helga. Har 2 stk. pc, begge koblet rett i switchen og ADSL modemet (alcatel) koblet i uplinken. Har normalt en med win98 og en med winxp koblet opp i nettverk - dette har fungert utmerket - XP maskina deler internett forbindelsen. Har satt opp en maskin for en kompis med win2k og den greier ikke å laste ned alle sider, selv om Xp maskinen tar alle sider. Skjønner ikke helt hvorfor!! Lenke til kommentar
bentose Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Eg har ikkje prøvd det sjølv, men trur at nokre som har hatt same problemet har kome rundt det med å setje opp den første maskina som proxy server for den andre eller noko slikt. Dette er truleg ikkje den beste løysinga. Sjukt problem i grunn, men nokså vanlig har eg fått forståelsen av. Eg sjølv enda opp med å "investere" i ein router. SMC Barricade. mvh Bent Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Hei igjen.. Jeg vet at det er IKKE mulig at koble Alcatel modemet til uplinken i Switchen og så dele koblingen på PC1 med PC2. Men det SKAL være mulig hvis man har 2 stk. NIC (netverkskort) i PC1. En NIC direkte til Modemet og den andre til Switchen. Pappirene sier at man skal kunne dele men så mange PC som man vil på den måte. PC1 blir "router" kan vi si. Har hørt om at dette med Proxy også men jeg vet rett og slett ikke nok til at kunne gjøre dette konkret og man kan eksperimente til man dør så jeg håper at vi klarer at samle nok informasjon her til at få dette til. Vennlig hilsen, Simon Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 På den maskinen som ikke har oppkoblingen, bruk proxy server: proxy.online.no port: 8080 Uten proxyserveren instillt er alle websidene treige å laste. Internett virker dårlig med andre ord. Jeg har også Alcatel Modem og to pc'er koblet sammen gjennom en hub. Lenke til kommentar
Mackøl Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 12:53, Templar skrev:Hei igjen..Jeg vet at det er IKKE mulig at koble Alcatel modemet til uplinken i Switchen og så dele koblingen på PC1 med PC2. Men det SKAL være mulig hvis man har 2 stk. NIC (netverkskort) i PC1. En NIC direkte til Modemet og den andre til Switchen. Pappirene sier at man skal kunne dele men så mange PC som man vil på den måte. PC1 blir "router" kan vi si. Det funker fint å koble Alcatel modemet rett i uplinken på Switchen - Har fungert problemfritt i 3 måneder med en win XP maskin og en win98 maskin med kun et nettverkskort i hver maskin. Utsagn over stemmer IKKE! Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Hei.. Det er merkelig men bra :smile:.. PPoE skal ikke kunne deles gjennom ett netverks kort. Men vi har et mønster her. XP > Win98 : Greit XP > Win2k : Feil XP > XP : Feil Set ut som dette er da instillingsgreier ikke hardware greier.. Håper at flere deltar i denne diskusjonen.. sikkert hundred vis av folk med samme problem. Hilsen, Lenke til kommentar
Prox Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Opplevd dette selv, dere må stille inn proxy instillinger på de maskinene som ikke fungerer: 1. Starte Internet Explorer 2. Trykk "Verktøy" 3. Alternativer For Internett 4. Skilleark: Tilkoblinger 5. LAN-instillinger 6. Hak av for "bruk proxy server for lokalnett..." 7. Adresse: proxy.online.no 8. Port : 8080 Det skal virke.. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Woot.. skal prøve det med engang.. Takk proxy for din melding.. Simon Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Funkerte 100% at bruke proxy på lan stillinge på PC2. Lurte på hvis det er mulig for meg at bruke da bare ett nettverkskort og uplink i Switchen.. Bruke nu 2 NICs.. ett for ADSLen og den andre for Switchen. Hilsen, Simon Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Nettop sjekket.. Ingen problemer at bruke uplink i Switchen og dele internet koblingen med ETT NIC.. Jibby.. tar denne NIC til bake i morgen og kjoper meg RAM i steden :smile:.. Takk for "feedback" alle samme.. Vennlig hilsen, Simon Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hei, jeg lurte på to ting: skal hjelpe en venn med å dele Telenor ADSL internett, men man må jo kjøre en oppkobling via software for å komme på nettet!! Hvordan kan man da bare plugge tp'en fra ADSL modemet til switch'en da? Om man kan gjøre slik som dere sier, kan man bruke en HUB? En ICS på en pc vil jo kjøre DHCP server og dele ut IP'er? Har ingen erfaring med ADSL, men ellers forstår hvordan det skal gjøres! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-15 15:33, Templar skrev:Hei..Det er merkelig men bra :smile:.. PPoE skal ikke kunne deles gjennom ett netverks kort. Men vi har et mønster her.XP > Win98 : GreitXP > Win2k : FeilXP > XP : FeilSet ut som dette er da instillingsgreier ikke hardware greier.. Håper at flere deltar i denne diskusjonen.. sikkert hundred vis av folk med samme problem.Hilsen, Dette er FEIL! Jeg fikser dette helt greit... PPPoE er uproblematisk med win2k, bruker det jeg... kjøp et nettverkskort til, så kan du bruke den mest brukte pc'en som hub... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 16:58, alexio skrev:Dette er FEIL!Jeg fikser dette helt greit...PPPoE er uproblematisk med win2k, bruker det jeg... kjøp et nettverkskort til, så kan du bruke den mest brukte pc'en som hub... Du mener vel router eller proxy-server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå