Gå til innhold

GF3 Ti500 vs. Radeon 8500LE

Anbefalte innlegg

Hvilket av disse kortene er best hvis man ser bort i fra pris? Hvordan er driverene til ATI for tiden? Vet de har hatt endel småting som har dratt ned ytelsen, f.eks i Quake3.

Spørsmålet er hvilket av kortene som er best i både 2d og 3d. Er ATI veien og gå, eller Nvidia det sikreste valget?

Hvordan vil f. eks et Hercules 3D Prophet FDX8500LE (64mb) være i forhold til et GF3 Ti500 referansekort?

OG - trenger ikke en "ATI er best!" eller "Nvidia er best!" diskusjon til. :smile: Bare saklige grunner til hvilket kort som er best og hvorfor.

--

Tommy H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikkje noko å utsette på dei nye driverne til ati, eg har ikkje funne noko problem med nye ati driverne, imotsetting til før i gamle dager når eg hadde rage128 då dei beste driveren så funke berre at bakken i diverse spill ser ut so skyer som svever bortover

ytelsen i spill så er dei best på forskjellige spill, men det skal godt gjere at du får det til å hakke i noko spil i den førsete tiden

i bildekvalitet i 2d og 3d så er ati best, kan til og med se forskjell på kavliteten på ein billig jalla skjerm

kva du bør velge kan du få bestemme sjølv, men du kan og vurdere gf4 korte i stadan for gf3, dei støtter litt meir finesser og har bedre bildekvalitet enn gf3, nesten som ati

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noen tester mellom r8500 og g4, men tviler ikke på at g4 slår r8500 på det meste.

Men han som skrev innlegget over skrev såvitt jeg så ikke 2D ytelse, men 2D bildekvalitet. Altså hvor rene farger det er osv.

Siden jeg fortsatt ikke har sett noen tester er jeg ikke sikker, men tror ikke det kan være så mye forskjell på selve bildekvaliteten i 2D. Har r8500 selv og kan bare fastslå at bildekvaliteten her er utrolig bra. Klart og fint bilde.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som er best av GeForce3 TI500 og Radeon 8500LE.

Selv om driverene til ATI har vært heller magre ganske lenge, er de nå så til de grader på bedringens vei. På den annen side kan det se ut som om DetonatorXP har melket GeForce3 for nok ytelse nå (23.11 vs. 28.32). Om et par måneder kan ytelsesforhldet være et helt annet enn i dag.

2D-bildekvaliteten på Radeon 8500 er i alle fall langt å fortrekke sammenlignet med GeForce3, det samme gjelder bildekvalitet på TV-ut og DVD avspilling.

I ren 3D-ytelse når riktignok ikke R8500LE helt opp, men det skulle da også bare mangle, med tanke på at det er betydelig billgere enn TI500.

Diskusjonen er imidlertid litt meningsløs med tanke på at GeForce3 ikke lenger er i produksjon (rett meg hvis jeg tar feil), GeForce4 TI4400 vil være en mer aktuell konkurrent (LE når vel ikke helt opp her).

Den virkelig spennende faktoren må være R300, jeg tviler på at jeg er den eneste som gleder meg som en unge til det blir satt opp mot GeForce4. Til da burde vel ATI ha fått finpusset driverene sine nok til at kortet blir med i teten fra starten...

Lenke til kommentar

Vel vel..grei test det,bortsett fra at det ikke sto noen ting om bilde-kvalitet på tv-out.OG har aldri sett en test av ATI VS GF3-4 tv-out,kunne vært veldig interesant:P.PS når d gjelder Hercules og overkl.kommer man ikke langt(correct me,hvis jeg tar feil).Har sett ATI radeon8500 retail,med volt modd kjøre på 320/702

lojal RADEON supporter fram til jeg ser ett review som omtaler GF3-4 og tv-out:D

[ Denne Melding var redigert av: shorin på 2002-04-17 02:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-17 01:11, egkro skrev:

Her får Radeon kjørt seg. Merk: Prisen på disse kortene er den samme.

Spørs om ikke Radeon er ute av bildet for min del, blir nok et ti4400 :smile: (trenger skjermkort fort, gidder ikke vente på 4200)

Hvilket ti4400 er egentlig best? Har lyst på MSI pga VIVO og muligheten for 2 skjermer, og Gainward pga. overklokkingsegenskapene :smile: Men, alle Ti4400-korta kan jo klokkes til rundt Ti4600-hastighet.

Jeg får se, mulig jeg har noe midlertidig jeg kan bruke. Skal ihvertfall ha meg et GF4!

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...