Gå til innhold

Acer Travelmate 8004LMi


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en laptop til skole og spilling og diverse. Hadde sett meg ut to pcer, Acer Travelmate 8004LMi ( http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...&crc=4249065530 og http://global.acer.com/products/notebook/tm8000.htm ) og Fujitsu Siemens Amilo M1420 ( http://www.karlstad.office.se/kil0405/amilo_m1420.pdf ). Men etter litt tanke rundt graffik kort og skjerm så har jeg tenkt ut at Travelmate'n er den beste. Fins det noen andre som kan matche Travelmate'n rundt 20 000?

 

Men leste PcWorld test data test ( http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...783964B7BD08572 ) og kan ikke si at Acer fikk så mye skryt av varigheten sin og garantien.

 

Hva slags erfaringer har folk her inne med Acer pcer egentlig? og supporten dem?

 

Kjøpsloven gjelder jo på 5 år, men virker som den skifter litt ut her i pc verden så lurer på om garantien på pcene i norge da blir på 5 år? eller bare 1 år som Acer gir som garanti?

 

jeg har tenkt meg ut Intel® Pentium® M 1.7 GHz (1 MB), Microsoft® Windows® XP Professional Edition (Norsk/Dansk/Eng),SXGA, 80 GB, ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB), DVD Brenner, Super Multi (DVD RW +/- og DVD- RAM) , hvordan vil den være spilling?

 

Og vet noen hvor rask dvdbrenneren er? Og hvordan er lyden på Acer pcene?

 

På forhånd takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer har ikke problemer med kvaliteten på sine maskiner, min andre Acer og de jeg kjenner har heller aldri hatt noen problem med sine.

 

Ang Fujitsu så er produktene som oftest bra, men service partneren til FSC stinker big time, Effekt heter de, ligg unna!

Lenke til kommentar

Har ACER 291 LMi, den bråker ikkeno i det hele tatt...

 

Så acer med centrino, kan anbefales...

 

Historien er en annen hvis pcen kommer med Intel pentium CPU, på 2,6 eller bedre... de er større, tyngre og bråker noe insane...særlig for særinger som meg som vil ha det stille... :hmm:

 

Ziegler

Lenke til kommentar

Vel, har ikke hatt trøbbel med Aceren så langt, men man sender inn pcen til Acer så fixer de den.

 

Alle elektriske produkter har 2 års garanti, det gjelder for alt. Uansett. Om den er 5 år for bærbare datamaskiner er jeg ikke skråsikker på. www.lovdata.no kanskje det er noe der...

 

Webshopen jeg jobber på selger Acer og det er fint lite returer på Acer-bærbare...Delebytte mot Acer går på null komma svisj.

 

Man har også reisegaranti, så hvis du er i utlandet og Pcen streiker så kan man få hjelp der...

 

Ziegler

Lenke til kommentar

Har hatt en Acer TM 834LC siden sep 2002. Svært godt fornøyd med kvaliteten. Support kan jeg ikke si noe om, da jeg aldri har trengt den.

 

Så lenge forbrukerkjøpsloven finnes er ikke jeg så opptatt av garantien. For bærbar PC er det uten tvil 5 år. Levetid skal være lengre enn 2 år. Unntaket er batteriet.

 

Men begrepet garanti som flere leverandører bruker er tildels tvilsomt. Brukes begrepet skal dekningen være klart bedre enn forbrukerkjøpslovens regler. Blant annet Dell tar seg godt betalt for noe som bare sånn passelig mye bedre.

 

Problemene med tastatur som PCWorld nevnte har jeg aldri hatt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Skal benytte sjansen til å henge meg på å uttrykke min misnøye med effekt. Totalt umulige å kommunisere med, har hatt min fujitsu-siemens lifebook c1020 til service der 3 ganger (på ett år), og alle gangene har det tatt mer enn tre uker. En av gangene hadde de ikke partisjonert disken en gang da jeg fikk den tilbake, så jeg måtte installere os og alt selv.

Men men, er ikke sikkert de er så mye verre enn andre...

P.S: kanskje heller ikke overraskende at jeg da ikke er fornøyd med pc'en heller:p viftestøy/blir varm som fy(!), harddisken har paja 2 ganger ++

Lenke til kommentar
Skal benytte sjansen til å henge meg på å uttrykke min misnøye med effekt. Totalt umulige å kommunisere med, har hatt min fujitsu-siemens lifebook c1020 til service der 3 ganger (på ett år), og alle gangene har det tatt mer enn tre uker. En av gangene hadde de ikke partisjonert disken en gang da jeg fikk den tilbake, så jeg måtte installere os og alt selv.

Men men, er ikke sikkert de er så mye verre enn andre...

P.S: kanskje heller ikke overraskende at jeg da ikke er fornøyd med pc'en heller:p viftestøy/blir varm som fy(!), harddisken har paja 2 ganger ++

Effekt er et søplefirma uten like.....treg service,ingen kontroll på det som eventuelt blir reparert....Supperåd!

Lenke til kommentar

Hos Effekt kan det virke som om det jobber kun en mann, han som sitter på sentralbordet, for om du ber om å bli satt over til en tekniker eller en sjef for den del, så er det alltid opptatt i andre enden og pip-pip så er du brutt. Ganske frustrerende jaaa.

 

Hører de har stooore problemer med å få deler fra Fujitsu Siemens i Tyskland for tiden, at det er en av grunnene til at ting tar sinnsykt lang tid der i gården..

 

Skal man sende noe til Effekt må man ivertifall logge dette inn på webben slik at du får et ref nr å forholde deg til.. ellers er det et sant mareritt å finne ut av status på servicen..

Lenke til kommentar

Kjøpte en aspire 1307 for drøyt et år siden og etter tre måneder konka cd brenneren. Klagde til netshoppen som ba meg kontakte Acer. De rynket litt på nesa og ba meg installere det opprinnelige OS og se om det hjalp. Negativt. Kontaktet Acer på nytt som ba meg sende pcen eller bringe den til dem i Asker.

Leverte den der og nevnte at jeg trengte den til en utelandstur to dager senere. Om morgenen dagen jeg skulle dra stod det et bilbud på døra med en reparert pc

Ingen kostnader

 

Way to go man :thumbup:

 

Det eneste negative er at det er nesten køl umulig å finne fram til Acer i Asker sentrum. Og fy som det regnet.

Lenke til kommentar
Hos Effekt kan det virke som om det jobber kun en mann, han som sitter på sentralbordet, for om du ber om å bli satt over til en tekniker eller en sjef for den del, så er det alltid opptatt i andre enden og pip-pip så er du brutt. Ganske frustrerende jaaa.

 

Hører de har stooore problemer med å få deler fra Fujitsu Siemens i Tyskland for tiden, at det er en av grunnene til at ting tar sinnsykt lang tid der i gården..

 

Skal man sende noe til Effekt må man ivertifall logge dette inn på webben slik at du får et ref nr å forholde deg til.. ellers er det et sant mareritt å finne ut av status på servicen..

Har du noen tips til meg? Jeg kjøpte en bærbar pc hos pcutstyr for litt over en mnd siden. Fikk ikke angrerettskjema, ikke i esken, og ikke på mail. Mange som sier jeg har rett å angre i 3mnd siden jeg ikke fikk det skjemaet. Sendte mail til pcutstyr angående det, men de ber meg bare ta kontakt med effekt. Vil gjerne ha den fikset så fort som mulig. Har nesten ikke brukt den og plutselig så fusker den.

Lenke til kommentar

Altså, det kjøpsloven gir deg er ikke det samme som en garanti.

Det forresten ikke en soleklar regel som gir deg 2 års garanti på alt elektronisk utstyr.

 

Derimot har du 2 års reklamsjonsrett på produkter ment å vare så lenge, og opptil 5 år på produkter ment å vare lengere. Merk deg at etter 1 år så har du et større problem relatert til bevisbyrde. Innenfor 1 år så har Acer en garanti som gjelder ovenfor maskin problemer.

 

Acer sin support er upåklagelig, spesielt hos Acer Norge får du god hjelp og det er kort ventetid.

 

Angretten utvides til 3 mnd når butikken ikke sender med skjema. Det står i loven kort og greit. Riktignok er det liten hensikt i å benytte angrerett når produktet er mangelfult.

 

Har hatt Acer travelmate 8003lmi i noen mnd nå og er kjempe fornøyd med den.

Brukte den til å vise film for noen elever på skolen i dag, og det fungerte som smurt=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...