Andros78 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har et problem som plager vettet av meg! Jeg installerte Linux Mandrake 9.2 på min bærbare maskin. Jeg laget en ny Linux-partisjon mellom c: og d: og installerte... Det ble noe tull så jeg avinstallerte, gjorde om til to partisjoner igjen, formaterte c: og inst. win XP pro på nytt. Nå kommer jeg til problemet: jeg får ikke startet maskina på nytt... Jeg kan skru den på, jeg kan skru den av, men ikke starte på nytt. Velger jeg å starte på nytt, så skrur den seg av, men blir stående med svart skjerm og ikke noe skjer. Står det i en boot CD begynner den å snurre, men fortsatt skjer det ingenting. Kan dette kan ha noe med hvor jeg la noe av oppstart-informasjonen til linux på hdd? Jeg formaterte jo disken (dvs c:, ikke d: siden jeg har endel prog og musikk der..) Andros78 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Prøv å lag en ny MBR (Master boot record). Enten boot opp i recovery console eller boot fra en win98 floppy og kjør "fdisk /mbr" Lenke til kommentar
Andros78 Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Ligger recovery console på xp cd'n? Har ikke diskettst. på min bærbare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg