Gå til innhold

databutikken.com er SVINDLERE


Anbefalte innlegg

Jeg er en ryddig og lovlydig kar som har gjort den feil å handle hos databutikken.com.

De brukte lang tid på å levere mange av komponentene, mye lengre enn forespeilet, men det er nå så. Problemet oppstår ved retur - returer er nemlig i praksis ikke mulig. Jeg pakket hovedkortet mitt fint inn i original-emballasjen og sendte det i retur ved bruk av angrerett-loven. Historien er lang som et vondt år, og jeg orker ikke skrive alle måtene databutikken har oppført seg som svindlere. De bløffer. De sender pakken i retur til deg igjen uten å oppgi noen grunn. I tillegg må du selv fortolle pakken ut av landet.

 

VIKTIG - Du trenger ikke følge de enormt kompliserte reglene for returnummerering etc som de snakker om på siten sin. Det holder med norsk angrerett-lov! De håper at du skal tro det er så vanskelig at det ikke er verdt strevet.

 

Dette er den verste online-butikken jeg noen gang har handlet fra.

 

FV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke så komplisert og returnere ting til Databutikken da. Du bare leser reglene deres for retur. Sender inn returforespørsel (kan be de om og betale porto) Sender varen tilbake med en proformafaktura i 3 eks festet utenpå pakken. Merker denne med retur nummer og sender i posten, setter seg rolig tilbake og venter ca 3 uker senere har du ny vare tilbake på posten.

 

Slik var ihvertfall min opplevelse.

 

Går utifra at du ikke uten vidre kan følge norsk returregler når du handler fra en utenlandsk webshop. Hadde du kjøpt en vare fra USA ville du ikke ventet at de fulgte Norsk lov.

Lenke til kommentar

Når du handler med Databutikken så handler du med en NORSK webshop og skal følge NORSKE lover. Sakser fra sidene dems:

Quote:

DataButikken.com (db) drives av bedriften Shoppingsajterna Svenska AB, som er et 100% privateid og egenfinansiert firma. I Norge drives virksomheten av bedriften DatorButiken Norske AS, et firma til 100% eiet av Shoppingsajterna Svenska AB.


 

Forøvrig så er det en del webshopper som har regler som bryter med norsk lov. Selv om du da har loven på din side kan det være lurt å følge dems regler såfremt det ikke medfører ekstrakostnader for deg. På den måten er du mye sikrere at returer osv går smertefritt for seg.

 

frankv: Skjønner at du er frustrert, men når du ikke skriver ned hele historien og ikke legger fram noen dokumentasjon i form av emails osv er det vanskelig for oss andre å legge særlig vekt på din erfaring når vi skal velge butikk. Å kalle noen for svindlere er ganske sterkt uten å komme med noen annet enn udokumenterte påstander.

Lenke til kommentar

Skjønner Databutikken.com godt; hvis alle skal lage sine egne prosedyrer for retur i følge den og den loven, blir det vanskelig.

Hvis man følger deres opplegg og evt. snakker med dem først er det vel ingen problem.

 

Jeg hadde ved en feil dobbeltbestilt en pc. Jeg snakket med dem, og de sa at det er greit, det er bare å sende den tilbake og så dekker vi utgiftene(i dette tilfellet). Meget bra service.

 

Har handlet 2 pc'er + en del ekstra utstyr der. Alltid på topp i lav pris, service og rask behandling.

Lenke til kommentar

Det måste ha skett något missförstånd här...

 

Kontakta oss på mailadressen [email protected] och berätta vad som hänt så löser vi detta på bästa sätt! Referera gärna till denna tråd på hardware.no så vi vet vad det gäller när vi får ditt mail. Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt problem!

 

TechDept/db

 

 

Quote:


On 2002-04-15 11:24, frankv skrev:

Jeg er en ryddig og lovlydig kar som har gjort den feil å handle hos databutikken.com.

De brukte lang tid på å levere mange av komponentene, mye lengre enn forespeilet, men det er nå så. Problemet oppstår ved retur - returer er nemlig i praksis ikke mulig. Jeg pakket hovedkortet mitt fint inn i original-emballasjen og sendte det i retur ved bruk av angrerett-loven. Historien er lang som et vondt år, og jeg orker ikke skrive alle måtene databutikken har oppført seg som svindlere. De bløffer. De sender pakken i retur til deg igjen uten å oppgi noen grunn. I tillegg må du selv fortolle pakken ut av landet.


VIKTIG - Du trenger ikke følge de enormt kompliserte reglene for returnummerering etc som de snakker om på siten sin. Det holder med norsk angrerett-lov! De håper at du skal tro det er så vanskelig at det ikke er verdt strevet.


Dette er den verste online-butikken jeg noen gang har handlet fra.


FV


Lenke til kommentar

jeg velger å tro at frankie boy, skriver med sitt på det rette.

og at dere i datorbuttiken (eller hav **** dere svenske jevlar kallar den) først nå prøver å rette opp i det er motbydelig kvalmt, må man alltid sette ens findes rykte på spill, før de syker på kne for å hjelpe deg?

nei, det er slettes ikke nødvendig.

 

(hsuk, selv om jeg synker til det nivået å bruker stygge (men nødvendige) ord some svenske **** og danske pølse) bør ikke du bruke det!

Lenke til kommentar

Mulig, men nesten alle nettbutikker har vært "svindlere" en eller gang, slik som topcom.

Komplett har fått mye kritikk, databutikken, og jeg har sett mange flere.

 

Jeg kommer ikke til å slutte å handle på databutikken, det er alltid noen uheldige kunder... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...