stoffix Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 ok... da kjøper jeg 47 ohm i dag da.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 du burde tenke over om det er er noe mer du har lyst på/trenger fra Elfa. Det er kjipt å kjøpe dioder og motstander for tilsammen 20kr (eller noe) og så få frakt og gebyr på over 100. Usikker på hvor mye det blir, men det er alltid uhesiktsmessig mye når man bestiller veldig lite. Det er da det lønner seg å tenke over ome det er noen andre morsomme prosjekter man kanskje trenger noe til, så slipper man en ny, liten, bestilling om bare noen uker . I værste fall kan slenge med litt flere dioder i forskjellige farger Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 heh... vel.. jeg drar ned til butikken.. skal hente noe de har bestilt til meg der også... men, hvordan ser man hvilket ben som er pluss, og hvilket som er minus uten å teste det? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Oki, da har du jo ikke det problemet (skulle ønske jeg bodde i nærheten av en Elfa-butikk ) Pluss og minus er det 3 måter å finne ut av på en lysdiode. 1: Det ene benet er litt lenger enn det andre. Dette er "pluss-benet". 2: "ringen" nederst på plastikken er flat på den ene siden. Dette er minus-siden (kjekt dersom benene er klipt). 3: Hvis du kikker inn i dioden ser du at den ene metall-delen inni der er litt større enn den andre. Den store delen sitter på minus-siden. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 hm... bare to av de tre ser ut til å stemme med mine leds.. inni ser det ut til at det er den lille som er på minus siden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå