Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 98 eksperter? Hjelp med bredbånd!

Anbefalte innlegg

Hvordan setter jeg opp bredbånd i windows 98??

Skal hjelpe naboen med gammel maskin med Windows 98, men får det f**n ikke til.

Noen som vet hva man må gjøre?

Nettverkskortet er installert, og isp er nextgentel/ementor (ingen dialup)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen anelse, det er noe nytt hvor det ikke er noe ruter per leilighet, men for hele blokka

edit: men det funker fint i leiligheten min, og det er det samme - kan kanskje finne det ut her, om det er til hjelp?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Kan finne noe fra nextgentel til deg som forteller hvordan du skal sette dette opp.. i mellomtiden kan du gå til leiligheten din og se om du finner noe ut der og når du er kommet tilbake så har jeg sikkert funnet en guide til deg :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg er her nå, og har søkt litt på win98 og bredbånd, men det viste seg være litt vanskelig. Neste alle handlet om å share connection og andre litt spesielle greier.

skal se om jeg finner noe hos NGT, jeg også. Si fra om du finner noe :)

Og samme til andre, bare post tips

Lenke til kommentar

Slapp nå litt av, dette er ikke så vanskelig som dere tror!

Hvis dette er et borettslag med 1 ruter sentralt plassert, og huber/switcher med mange nok porter til alle leilighetene så er det selvsagt satt opp lokal DHCP-server.

Da er det bare å plugge inn kabelen i veggen, skjekke at det er fysisk link (lys i 10 eller 100 Mb/s) og sørge for at IP-egenskaper står på motta IP-adresse automatisk, og surfe i vei!

Værre er det ikke.

Lenke til kommentar
Slapp nå litt av, dette er ikke så vanskelig som dere tror!

Hvis dette er et borettslag med 1 ruter sentralt plassert, og huber/switcher med mange nok porter til alle leilighetene så er det selvsagt satt opp lokal DHCP-server.

Da er det bare å plugge inn kabelen i veggen, skjekke at det er fysisk link (lys i 10 eller 100 Mb/s) og sørge for at IP-egenskaper står på motta IP-adresse automatisk, og surfe i vei!

Værre er det ikke.

Aaah :p Dette tenkte jeg ikke på. når jeg begynte å mase om alt det der andres så tenkte jeg på når jeg skulle sette opp dette nettverekt med flere maskiner og en maskin skulle være "hovedmaskinen" i nettverket for at det skulle fungere. Tenkte ikke på hvordan bare jeg gjør det som har ip 10.0.0.3 i nettverket. Da gjør jeg det akkurat slik som du forklarte det :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...