simenss Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Er det noen som har tips om et bra såkalt "IP to country" (altså et script som finner ut hvilket land besøket på min side er fra) PHP script MED mySQL? Har prøvd en del, men har ikke blitt helt fornøyd Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det beste jeg kan komme på er å sjekke domeneendelsen i domenenavnet ved å resolve domenavnet fra IPen. Dessverre bruker mange internasjonale domeneendelser som .net og .com. Lenke til kommentar
schwin Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Nå har det seg slik at IPv4 har til en viss grad tatt hensyn til lokasjon, men dette er noe som skal forsvinne i IPv6 uansett, så jeg ville nok rett og slett gitt opp det der (forbehold om at det faktisk kommer noen og sier deg hvordan du skal gjøre det). Jeg mener ut fra det jeg kan at det ikke er gjennomførbart med særlig nøyaktighet... Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hvis scriptet kjører på en unix/linux-maskin og du har lov til å kjøre kommandoer fra scriptet kan du bruke: $var = shell_exec("/usr/bin/whois ".$ip." | grep country"); if (ereg("country:[ \t]*([A-Z]+)", $var, $regs)) { $country = $regs[1]; } Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 jome på #php@efnet har en http://ip2nation.com og noen eksempler på hvordan du implementerer disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå