sticky Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hei.. For noen uker siden fikk jeg meg et saphire radeon 9800xt ultimate edition kort. Men gleden ble kortvarig da jeg hadde montert det i kassa mi. aopen kabinett med 250w psu abit kx7 333 hk athlon xp 1700+ 512 ddr ram segate 30gb wd 250 gb samsung brenner og dvd +++ Fikk bare frem et rart bilde med noen farger her og der. akkurat som hvis har for stor oppløsning og bytter til en skjem som ikke takler dette. hmm.. regnet med av det var psu som var problemet. Og etter litt søk på hw.no så det slik ut.. Bestilte nytt kabinett fra psdata. Et aopen h600b med 350w psu og regnet med at dette vill fikse saken. Men nei da.. etter montering i dag var det samme problemet, og her sitter jeg med et gf2 mx 400. noen som har noe løsning på dette? kan det være at hk mitt ikke støtter kortet? På forhånd takk Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det er neppe hovedkortet. Skjermkort kan muligens ha fått problemer på grunn av varme. Disse "Ultimate Edition" korta skal nå ikke ha verdens beste kjøling heller da. Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Har testa kortet ho en kamerat, å der funka det bra... var derfor jeg tenkte det var psu. testmaskin: chieftec med 360w psu asus p4800 hk p4 2.8 +++ men hos meg funker det dårlig.. Er der noe jeg må stille på i bios f.eks? Lenke til kommentar
hce Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøp ny PSU, en ordentlig sak ikke Q-Tec Lenke til kommentar
above Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Visst det er støv som ligger på skjermkortet så kan dette være et problem og du kunne ha støvsuget forsiktig av støvet, men tviler på at det er så mye støv på det siden det er så nytt. Sjekk at det står hel skikkelig i. Det kan også hende at du ikke har vært nok forsiktig når du monterte det og du kansje har kommet borti skjermkortet med f,eks genser eller noe slikt. Dette er ikke godt å si, men visst du ikke får det til å fungere så kan du returnere det til der du kjøpe det og be de ta en titt på det. Visst det er ødelagt så er dette en garantisak og du vil få nytt skjermkort EDIT: Nå så jeg at du testet det hos en kamerat av deg og at det funket fint der. Da er det altså ikke noe gale med skjermkortet, men kansje noe med hovedkortet. Det kan jo være at PCI kortslotten det er noe gale med.. Jeg foreslår at du returnerer hovedkortet for en sjekk der du kjøpte det Lykke til! Endret 9. juni 2004 av OSTEBU Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kan si det med ganske stor sikkerhet at du må ha større strømforsyning. ATI krever "minimum" 300Watts strømforsyning for å fungere tilfredsstillende. Så lån deg en strømforsyning fra en kamerat og test med resten av utstyret du har i maskina du. Lenke til kommentar
above Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kan si det med ganske stor sikkerhet at du må ha større strømforsyning.ATI krever "minimum" 300Watts strømforsyning for å fungere tilfredsstillende. Så lån deg en strømforsyning fra en kamerat og test med resten av utstyret du har i maskina du. Dette høres ganske sansynelig ut , ja. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hvilken AGP-innstilling har du i BIOS? Prøv 4X, og ikke 8X. Forsøk å resette biosen også. Forsøk også å avinstallere skjermkortdriverne før du bytter til det nye skjermkortet. Fortell oss også NÅR du "bare fikk frem et rart bilde med noen farger her og der". Det er ganske viktig. Kommer du inn i Windows? Hvor langt kommer du, før du merker at noe er galt? Slik jeg forstår deg er det bare skjermkortet du forsøker å bytte, maskinen funker med det gamle kortet, og det nye skjermkortet fungerer i en annen maskin. Og du HAR forsøkt med en større strømforsyning. Riktig? Lykke til. MVH Audun Endret 9. juni 2004 av audunr Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøp ny PSU, en ordentlig sak ikke Q-Tec Han kjøpte et AOpen H600B, og det er med F/S psu på 350W. Det er da IKKE psu, men skal vedde på du uninstallerte driverene fra nvidia, og så la inn for ati? er visst mange som har det problemet, og da må du nok formatere. Hvis ikke kan du jo alltids legge inn hk drivere på nytt, og alt som er mulig for at det skal funke fint sammen! Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Kan si det med ganske stor sikkerhet at du må ha større strømforsyning.ATI krever "minimum" 300Watts strømforsyning for å fungere tilfredsstillende. Så lån deg en strømforsyning fra en kamerat og test med resten av utstyret du har i maskina du. men jeg har jo fått meg ny psu... 350 w!! Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøp ny PSU, en ordentlig sak ikke Q-Tec Han kjøpte et AOpen H600B, og det er med F/S psu på 350W. Det er da IKKE psu, men skal vedde på du uninstallerte driverene fra nvidia, og så la inn for ati? er visst mange som har det problemet, og da må du nok formatere. Hvis ikke kan du jo alltids legge inn hk drivere på nytt, og alt som er mulig for at det skal funke fint sammen! Først avinnstallerte jeg driverene til nvidia.. correct! Så satte jeg i det ny skjermkortet.. da fikk jeg de rare fargene.... klarte ikke se pc.n loada eller komme inn å se i bios... tenkte med en gang psu.. MEN... så prøvde jeg bror sitt vanlig 9800xt kort, å det funket fint la så inn drivere for dette kortet. Prøvde ultimate edition kortet hos en kamerat for å utelukke at det var ødelgt og det funket fint.. så da var det bare å vente på nyt kabinett med psu.. men det var samme feil igjen... hmmmm. muffins... Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Hvilken AGP-innstilling har du i BIOS? Prøv 4X, og ikke 8X. Forsøk å resette biosen også. Forsøk også å avinstallere skjermkortdriverne før du bytter til det nye skjermkortet. Fortell oss også NÅR du "bare fikk frem et rart bilde med noen farger her og der". Det er ganske viktig. Kommer du inn i Windows? Hvor langt kommer du, før du merker at noe er galt? Slik jeg forstår deg er det bare skjermkortet du forsøker å bytte, maskinen funker med det gamle kortet, og det nye skjermkortet fungerer i en annen maskin. Og du HAR forsøkt med en større strømforsyning. Riktig? Lykke til. MVH Audun Hk jeg har nå støtter bare 4x Det "rare" bildet kommer opp med en gang jeg fyrer maskinen og skjermen skrur seg på.. så jeg får ikke kommet inn å sett i bios engang. Og det er bare skjemkortet jeg skal bytte alt er det samme gamle... Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 http://www2.abit.com.tw/page/no/motherboar...EL_NAME=KX7-333 Dette er hk jeg har nu... flur ut en tu å prøver å resette cmos.. flashe osv... se om det hjelper... Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 har nyeste bios verson..... Prøvde å resette cmos.... Men det er fortsatt det samme gamle... Skulle likt å fått kortet til å fungere... sitter med et gf2 mx 400 nå Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har du prøvd å starte opp med og uten strømkabel tilkoblet? Får du opp feilmeldingen når strømkabelen ikke er tilkoblet? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) heisann skjermkortet du har kjøpt støtter kun 8*agp, mens ditt hovedkort ikke støtter mer enn 4*agp. så enten må du bytte skjermkortet eller hovedkortet. Endret 9. juni 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hvilken Psu er det på kabinettet ditt? Selv om du har en 350W så betyr det ikke at det er en kvalitets Psu. Faktisk så kan du ha vært så uheldig at du har fått en Psu som leverer langt under spesifikasjonene på +12v. Spør kompisen din om du får låne hans Psu og test med den . Har du forresten overklokket systemet? Ps: alle skjermkort er bakoverkompatible, et 8x agp fungerer fint på et 4x agp Hk. Endret 9. juni 2004 av Malvado Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 heisann skjermkortet du har kjøpt støtter kun 8*agp, mens ditt hovedkort ikke støtter mer enn 4*agp. så enten må du bytte skjermkortet eller hovedkortet. IDIOT! Det er bakoverkompatibelt, dvs at du kan kjøre agp 8x, på et kort som støtter 4x og omvendt! Det skal automatisk nedjustere seg til 4x da men. Kan hende hovedkortet ikke helt takler den store datastrømmen som går gjennom, men jeg vet altså ikke. Er jo et forholdsvis gammelt hovedkort. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 heisann skjermkortet du har kjøpt støtter kun 8*agp, mens ditt hovedkort ikke støtter mer enn 4*agp. så enten må du bytte skjermkortet eller hovedkortet. IDIOT! Idiot sjel... kan du ikke si det på en annen måte?? Peder82: X800 støøter 4*agp og 8*agp Lenke til kommentar
sticky Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Har du prøvd å starte opp med og uten strømkabel tilkoblet? Får du opp feilmeldingen når strømkabelen ikke er tilkoblet? uten strøm kabel!... må vel ha i den for at kortet skal fungere... og hvordan skal jeg se feilmelding når jeg ikke ser en dri** fra pc'n booter opp. kommer ikke engang inn for å se på bios.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå