Josten Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hvis blokka går litt utenfor prosessoren, så funker det vel fint med muttere. Eventuelt hvis mutterene er så tynne at de er lavere enn kjærnen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Hvis blokka går litt utenfor prosessoren, så funker det vel fint med muttere. Eventuelt hvis mutterene er så tynne at de er lavere enn kjærnen. Tror de knottene som er festet på prosessoren blir rett under hjørnene på blokka, er ikke helt sikker, men tror det stemmer bra med målene ja. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Driver å merker opp målene på topplaten nå, men er ikke helt sikker på målene. kan det være noe slikt: Altså kvadratet er 6,6x3,3cm? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 kommer ann på hvilken cpu du har... og om du skal ha feste hull igjennom toppplata Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) kommer ann på hvilken cpu du har... og om du skal ha feste hull igjennom toppplata Det er socket A ja, men hvorfor er det to oppmålinger for den der? er det den som jeg tenkte på, 6,6x3,6cm som jeg skal ha eller? Så ikke at det stod socket 423 der.. Ok, nå vet jeg det Endret 14. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 det er 3 forskjellige sockets avbildet der og topp plata må jo være litt større enn selve målene til socketen.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 det er 3 forskjellige sockets avbildet der og topp plata må jo være litt større enn selve målene til socketen.. Ja, kanskje ikke så godt å skjønne, men de målene som jeg kom med først her var det som skulle være mellom skruehullene Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 ahhhh.... må jo si det Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Har skjørt til topplaten nå, men hvor stor diameter bør jeg ha på hullene som skal festes på hovedkortet (de som det var snakk om lenger op her)? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 jeg kan tenke meg 4mm The People Demand Pictures!! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Her kommer et bilde av platen: Dette er altså 8mm plexi fra clas ohlson Den er 8,6x5,6cm. Skal ut å borre hullene nå Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 looking good, looking good.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Det er hyggelig med tilbakemeldinger ja Har ikke fått gjort noe mere med topplaten til cpu-blokken, men har begynt å planlegge chipsett-blokken. Kjøleren som sitter på nå (A7N8X Deluxe rev.2) er 4x4cm. Skal jeg ha blokka like stor? Da blir det jo ikke så hele greia blir nedkjølt, for det er jo bare midt inni blokka at vannet går rundt. Eller, er det slik som på P4 og de nye AMD cpu'ene, at det er en hestspreader utenpå, slik at det ikke gjør noe om ikke hele den blir i "sentrum" av blokka? Tenkte også på å lage den litt større, for da blir hele greia nedkjølt, men da får jeg ikke til å bruke de festene. Har noe termisk lim, men blir det problematisk når jeg skal av og på med blokka? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Fikk ikke noe svar på om hvor stor chipsett blokka burde være, men jeg satset på at det går bra om den er like stor som original-kjøleren. Har hatt en del tid til å pusle med dette i dag, og her kommer noen bilder av hva jeg har gjort. Her er kammeret på chipsett blokka. Bunnen til blokka. Bunnen med riller. Skal lodde nå Det går da framover dette her også Edit: Det var en thumbnail som ikke virket.. Endret 17. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Nice full "maze4" kopiering her Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg ble litt inspirert til å lage vannblokk nå Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg ble litt inspirert til å lage vannblokk nå Kommer med en update senere i kveld (mellom fotballkampene) da skal dere få se bilder av GPU-blokken Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Oki, nå kommer oppdateringen jeg lovte Jeg har laget blokk til GPU'en. Tok ut kortet i går, tok av kjøleren og noterte ned målene. Da jeg skulle starte maskinen etter jeg hadde satt det inn igjen ville det ikke komme noe skjermbilde. Da ble jeg nervøs! Jeg tok ut kortet og satte det inn på nytt, da virket det. Tror ikke det var skikkelig inni sporet første gangen. Her er bilde av alle delene til gpu blokka. Har ikke borret festehull enda, men det kommer Her er bilde av alt jeg har laget så langt. Skal se om jeg får fattern til å hjelpe meg litt med niplene og limingen i helga Btw, Danmark vant 2-0 Sverige vinner over Italia Edit: igjen klusset jeg med formelen for thumbnail Endret 18. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ser bra ut håper du skal pusse blokkene. de ser ikke så fine ut akkurat nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå