OpusNR1 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Har søkt gjennom forumet og har sett at det er en del som har hatt problemer med S-ATA disk på IT7-MAX2. Jeg får vel si at jeg er intet unntak Prøver å få en 200gb seagate S-ATA til å funke. Er det noen som har dette hk'et og som har klart å installere windows XP på S-ATA disken? Da jeg trykte på F6 helt i begynnelsen av XP-installasjonen og går gjennom den smørja, så ser jeg at det bare er RAID drivere på driver-disketten som fulgte med... Finner det heller ikke på hjemmesiden (leta på nesten alle språkene ). Har ikke funnet den i windows heller og trenger seriøs hjelp, kan hende at jeg ikke har sjekket alt siden dette er ikke akkurat min sterkeste side. Hadde vært å foretrekke at jeg ikke har kasta en god del lapper ut av vinduet, med mindre Netshop er så hyggelige at de tar den tilbake/bytter den. Ser i S-ATA guiden at på noen hk'er må man installere RAID drivere selv om man ikke skal bruke RAID. Er det under XP installasjonen at man skal installere RAID driverne da i så fall? Har XMASSCSI SCSI controller på mitt hk, kan det være tilfellet? Så en som sa at S-ATA bare kan brukes i RAID på dette hk'et, stemmer det? Endret 9. juni 2004 av OpusNR1 Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) ARG! Ingen som vet? Er litt frustrert her nå. Der jeg leste at S-ATA bare funker i RAID på IT7-MAX2 var en user som hadde postet på tom's hardware, stoler ikke helt på det. (han var den eneste som hadde postet + at han virket litt useriøs) Endret 9. juni 2004 av OpusNR1 Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 kan si det slik at på mitt abit kv8-max3 hovedkort så er det samme smørja med f6 og lignende, og jeg ser også bare raid drivere. Det går helt fint å kjøre disse driverne også på vanlig s-ata. Men dette er altså på et annet hovedkort fra samm produsent. Håper jeg hjalp deg littegrann hvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå