Gå til innhold

S-ATA på Abit IT7-MAX2

Anbefalte innlegg

Har søkt gjennom forumet og har sett at det er en del som har hatt problemer med S-ATA disk på IT7-MAX2. Jeg får vel si at jeg er intet unntak ;)

Prøver å få en 200gb seagate S-ATA til å funke.

Er det noen som har dette hk'et og som har klart å installere windows XP på S-ATA disken?

Da jeg trykte på F6 helt i begynnelsen av XP-installasjonen og går gjennom den smørja, så ser jeg at det bare er RAID drivere på driver-disketten som fulgte med... Finner det heller ikke på hjemmesiden (leta på nesten alle språkene ;) ). :hmm:

Har ikke funnet den i windows heller og trenger seriøs hjelp, kan hende at jeg ikke har sjekket alt siden dette er ikke akkurat min sterkeste side. :roll: Hadde vært å foretrekke at jeg ikke har kasta en god del lapper ut av vinduet, med mindre Netshop er så hyggelige at de tar den tilbake/bytter den.

Ser i S-ATA guiden at på noen hk'er må man installere RAID drivere selv om man ikke skal bruke RAID. Er det under XP installasjonen at man skal installere RAID driverne da i så fall? Har XMASSCSI SCSI controller på mitt hk, kan det være tilfellet?

Så en som sa at S-ATA bare kan brukes i RAID på dette hk'et, stemmer det?

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ARG! Ingen som vet? Er litt frustrert her nå. :wallbash:

Der jeg leste at S-ATA bare funker i RAID på IT7-MAX2 var en user som hadde postet på tom's hardware, stoler ikke helt på det.

(han var den eneste som hadde postet + at han virket litt useriøs)

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

kan si det slik at på mitt abit kv8-max3 hovedkort så er det samme smørja med f6 og lignende, og jeg ser også bare raid drivere. Det går helt fint å kjøre disse driverne også på vanlig s-ata. Men dette er altså på et annet hovedkort fra samm produsent. Håper jeg hjalp deg littegrann hvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...