Gå til innhold

NEC er den noe tess?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den brenner DVD-plater ;)

<seriøst>

Mye skryt har den fått også, men hvorfor ikke kjøpe 2510, som har støtte for brenning av 2-lags DVD. Kan være vel verdt å legge et par hundrelapper til for den funksjonen.

</seriøst>

Lenke til kommentar

Så klart du må ha spesielle plater for dual-layer, og pr dags dato så finnes disse platene ikke tilgjengelig i priser akseptable for vanlig dødelige (5 stk for ca 850,- på komplett). Likevel så er det ikke dumt å kjøpe en brenner som brenner morgendagens plater, så slipper du å gjøre det "samme" kjøpet om igjen om et år eller to, fordi disse platene vil falle i pris og vil da sikkert ikke koste mer enn dagens ettlags plater.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde kjøp av Thats write dvd-r og anbefalle Verbatim dvd+r fra Elkjøp (249 kr for 25 stk)

De sistnevnte har lavere feilnivå og vil vare langt lenger.

Let litt på forumet så ser du at jeg ikke er alene om dette synspunktet....

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar
Men det står da ingen spesifikasjoner på de nec brennerne med Dual layer. Hva er det vi kan forvente oss av de?

Spec til NEC2510 er identisk med NEC2500. Dersom man ser bort fra at 2510 har støtte for DL brenning da...

Skal ha denne brenneren jeg oxo. Gleder meg!! :w00t:

Lenke til kommentar

Firmware oppgraderingen av 2500A er jo kjent, men ligger ikke litt av usikkerheten i om laseren til 2500A muligens ikke kan kalibreres godt nok for dual-layer (DL) brenning. Som kjent så er det vel et fåtall som gidder å ta seg råd til å teste dette på DL plater pga kost-nytte. Det de fleste tester med firmwaren er jo om den ikke endrer skrivingen på ettlags plater.

Har også lest i et annet forum en påstand om at NEC2510A er basert på en modell som har nummeret 2100 og ikke 2500 (siden jeg ikke gidder bruke halve dagen på å finne tilbake til dette så lar jeg det heller henge litt i løse lufta).

Likevel så er de tohundre kronene mellom 2500 og 2510 lett å forsvare. Jeg har en NEC2500A selv, men synes ikke det er nok penger å hente på å flashe den til 2510 i håp om at den skal klare å svi DL-plater noenlunde feilfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...