Heatsink Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 det står over alt her om at folk endrer timeings på ram.. -hva er dette...? -hvordan gjør man dette...? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fin artikkel om timings. Disse kan man stille på i bios under "Softmenu", "Advanced chipse settings" o.l, avhenigig av hovedkort. Står vel også i manualen til hovedkortet hvordan man gjør dette osv. Lenke til kommentar
H4g3N Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Finnes det et program der man kan sjekke ram-timing og justere dem enkelt, eller gjør man det i bios menyen? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Finnes det et program der man kan sjekke ram-timing og justere dem enkelt, eller gjør man det i bios menyen? Har du nVidia nForce2 chipset kan du stille på RAM-timings i windows med "nVidia system utility". Ellers må du stille i bios. For å sjekke timings kan du bla. bruke CPU-Z. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har selv 512x2 PC3200 Cruicial som ikke tåler den minste endring i timingsene. Uansett hva jeg gjør, crasher systemet etter en forandring (og oppstart). Og jeg betalte 2200kr for denne dritten.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har selv 512x2 PC3200 Cruicial som ikke tåler den minste endring i timingsene. Uansett hva jeg gjør, crasher systemet etter en forandring (og oppstart). Og jeg betalte 2200kr for denne dritten.. Kan du linke til den rammen? Skal kanskje kjøpe ny ram, vil ikke kjøpe feil ram! Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Blandet den med Corsair. Kjøpte når ramprisene var på sitt høyeste tidligere i år.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Blandet den med Corsair.Kjøpte når ramprisene var på sitt høyeste tidligere i år.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Ok, har testet de brikkene. Er ikke mye timings man får stilt på de nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå