Gå til innhold

Napalm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de vet vel egentlig ikke hvordan det ble laget

Å joda, leste litt i svarteboka, og der er det en oppskrift som ettersigende skal stamme fra de gamle Bysantinerene.

Men å legge den ut er vel ikke et sjaktrekk. For jeg vet at det vil være en eller annen idiot om vil komme til å prøve, og ødelegge seg på det.

For det å brenne seg stygt gir et lagvarigt smertehelvete uten like.

Oppskriften :nei:

Lenke til kommentar
Jeg har tatt isoporbiter i bensin. Bensinen "eter" opp isoporet på få sekunder, du ser det freser. Så, når du har tatt oppi nok iopor til at det er som en slags gjørme, klin det på en vegg ell. og tenn på. Det brenner lenge ja, men festet seg ikke noe spes til kroppen.

ja, du har testa? Ekte napalm sitter nok som støpt.

Lenke til kommentar
jeg synes å ha lest at oppskriften til gresk ild gikk tapt.

døde med en fyr fordi de ikke ville dele denne oppskriften til alle.

Den er blit gjenoppdaget ved at det ble funnet en krukke og restene av innholdet har blitt analysert.

Jeg har lset at noen har spekulert i at det har innholt magnesium, men på den tiden fantes den ingen medtode for å utvinne magnesium, knaptnokk noen som viste at det fantes noen som hette magnesium.

Men det er jo ikke noen nytt, for det fantes noe som hette Syrisk ild og Romerene hadde noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

du kan også lage "napalm" ved å blande "raspet såpe" med bensin.

med "raspet såpe" mener jeg sånn såpe i fast form som du rasper opp og blander det med bensinen.. husk å bland godt, å la det stå.. merk, det skal bli en veldig tykk "graut"

 

tror også man kan bruke motorolje sammens med bensinen, men vet ikke hvordan effekten blir.

 

edit: la til noe

Endret av Thanatos
Lenke til kommentar

lagde napalm i dag med isopor/bensin fordi fattern sa at det bandt støv. Jeg tvilte litt, men nå har vi napalm på hele garasjegøvlet. Det har heldigvis tørka inn, men jeg var litt redd for hva som hadde skjedd hvis det hadde kommet noen gnister der. Sinkbøtta vi blanda det i, lot vi stå på hodet i ca. 3 minutter, etterpå tente vi på rørepinnen og la den oppi. jeg trodde ikke at det brandt så voldtsomt! Det brandt i over et halvt minutt fra en tilsynelatende tom bøtte. Jeg tørs ikke tenke på hvor lenge en solid dose brenner på mennesker eller liknende.

 

PS: hvis du har tenkt å lage napalm m/ bensin/isopor, husk å veldig mye isopor. et godt blandingsforhold(tror jeg) er 10:1

Lenke til kommentar
Litt skummelt at noen folk her vet alt dette :dontgetit:

Nei, det er ikke noe skummelt. Det høres ut som amatør napalm. Det er ingen her som klarer å lage ekte napalm, det er mye flere stoffer en isopor eller såpe og bensin. Ingen her kommer nær det, det amerikanske flyvåpenet brukte på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke noe skummelt. Det høres ut som amatør napalm. Det er ingen her som klarer å lage ekte napalm, det er mye flere stoffer en isopor eller såpe og bensin. Ingen her kommer nær det, det amerikanske flyvåpenet brukte på 70-tallet.

Kanskje ikke like bra, men brenner veldig bra :yes:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke noe skummelt. Det høres ut som amatør napalm. Det er ingen her som klarer å lage ekte napalm, det er mye flere stoffer en isopor eller såpe og bensin. Ingen her kommer nær det, det amerikanske flyvåpenet brukte på 70-tallet.

Kanskje ikke like bra, men brenner veldig bra :yes:

Jaja, det skjønner jeg jo, men det er ikke noe å bekymre seg for for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...