Gå til innhold

Napalm


Anbefalte innlegg

napalm kan man fint skrape vekk...gir non saftige brannsår, men det skal være fullt mulig å overleve det...dog ser du kanskje ut som elefant mannen med byllepest og spedalskhet etterpå.. ;)

Altså.. når du står i fyr og flamme tror jeg ikke man rekker eller orker å finne seg noe man forsiktig kan skrape det vekk med.. Du vil dø, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hopp i vannet og skrap det bort etterpå. Dem som sier at det "bare" er å skrape bort er ikke riktige i hodet sitt :D .

Napalm lar seg ikke slukke med vann, bare gløder mer intenst.

Får å slukke napalm så må oksygen tilførselen fjernes, hoppe i vann funker. Men Hvis napalm coctailen innholder sin egen oksygen, så er alt fånyttes.

 

Og en ting, napalm er ingen ny oppfinnelse. Det ble brukt en blanding av olje og kvae for å forsvare Konstantinopel (Istanbul).

Lenke til kommentar
de vet vel egentlig ikke hvordan det ble laget

Husker ikke helt,så det på et program på Discovery for en tid tilbake.

Kommer akkurat fra grilling med tilhørende drikke, slik at hode ikke fungerer opptimalt akkurat nå.

:green: Fint for meg :w00t:

Endret av bigbom
Lenke til kommentar
jeg bare lurer litt på en ting, hvordan kan man blande bensin og isopor??

Enkelt! (dette har jeg lært av den røde tsar)

 

Hvis du har en stor bolle bensin, putter du bare isoporbiter oppi, så skal det være oppløst neste dag. Fortsett å putte i isopor helt til du ser at bensinen er "mettet", dvs. at isoporen ikke løser seg opp lenger.

 

Da får du en balje med deilig, seig, klebrig og ikke minst brennbar graut. :w00t:

 

EDIT:AAAHHH, haltan slo meg!!

 

men det var da ingen god forklaring, så jeg vil si jeg vant allikevel.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
jeg bare lurer litt på en ting, hvordan kan man blande bensin og isopor??

Man bryter opp isoporen og blander den inn, så lar man det stå. Isoporen løser seg opp i bensinen etter en stund. Eller trengte man oppvarming? :ermm:

varme opp bensin :ermm: har ikke besingass en tentempratur på ca +40*C??

 

EDIT: takker for svar :) , tviler på at jeg kommer til og lage det men man vet aldri

Endret av MagE
Lenke til kommentar
I "We were soldiers" skar de det vekk..

 

:confused:

Hvis du tenker på han fyren som får en granat i trynet ca. midtveis i filmen, så er det nok en fosfor-granat. Det holder en temperatur på over 2k grader celsius, og brenner seg fint gjennom marg og ben, og gjerne et par centimeter med stål mens det er i gang.

Syns å huske at flyene dumpet napalm og. Mulig jeg bommer helt men var det ikke to stykker som tok tak i bein og armer på en fyr som hadde blitt dynket i napalm så sklir bare alt kjøttet av og beinpipene er igjen? Helt jævlig å se..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...