objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Sjekk /etc/X11/XF86Config evt /etc/X11/xorg.conf (kjem an på om X er XFree eller Xorg) Du manglar kanskje "glx" modulen? Legg til dette i Section "Module": Load "glx" Slik ser min Section "Module" ut: Section "Module" Load "dbe" SubSection "extmod" Option "omit xfree86-dga" EndSubSection Load "type1" Load "speedo" Load "freetype" Load "glx" EndSection Så må du restarte X. BTW: Har du drivarar inne då? Tuxracer f.eks bruker OpenGL og treng drivarar for skjemkortet ditt. Endret 2. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 yup, har fått skjekka den, og den linja er der den. instalerte også netopp driverne på nytt. sto ett eller annet med at kan ikke bygge kernel, rftnb eller noe. men så bare trykka jeg ok, og den uninstalerte de gammle og la inn på nytt igjen. men enda samme problemet :S Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 fant det ut. måtte endre en linje i xorg.conf fra Driver nv til Driver nvidia google is my hero takk likevell objorkum. men er en ting til jeg måtte logge inn som root for å skrive i gedit, når må jeg være root for å starte tuxracer ? :S Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) fant det ut.måtte endre en linje i xorg.conf fra Driver nv til Driver nvidia google is my hero takk likevell objorkum. men er en ting til jeg måtte logge inn som root for å skrive i gedit, når må jeg være root for å starte tuxracer ? :S Ingen som loggar seg inn som root i X for å endre ei tekstfil. Slikt bruker ein terminalen til. At du måtte skifte fra nv til nvidia er sjølvsagt. Det står i instruksjonane til drivaren også, om du hadde lest den. Endret 2. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 problemet var at den NEKTA å skirve i gedit som vanlig user :S Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Nektet å starte gedit, eller nektet å skrive til filen? Sistnevnte er ikke så rart, ettersom root er eier av xorg.conf fila. Tuxracer er det bare å fyre opp med som vanlig bruker med mindre du har styra og mekka (les: ødelagt noe) med den allerede. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 problemet var at den NEKTA å skirve i gedit som vanlig user :S Ehm. Ingen andre enn root har skrivetilgang på xorg.conf, altså må du bruke root. Er berre å åpne ein terminal: su - <passord> pico /etc/X11/xorg.conf (bruk TAB for å fullføre mapper og filer) rediger CTRL+O og så enter CTRL+X Slikt bør du lære deg fortast mogleg. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvordan legger man inn spill i fedora? Er det noe daemon tools lignende sak som fikser iso-filene eller noe sånt? For eksempel hvis jeg har nfsu2 som isoer, hvordan skal jeg da installere det i fedora? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Som ein del av oppryddinga i Linux/Unix, har eg fjerna sticky på denne tråden, og lagt inn link til den frå ei anna annonsering. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvordan legger man inn spill i fedora? Er det noe daemon tools lignende sak som fikser iso-filene eller noe sånt? For eksempel hvis jeg har nfsu2 som isoer, hvordan skal jeg da installere det i fedora? Jeg vet ikke om det finnes programvare som kan montere cue/bin- eller mdf-filer direkte, men har kernelen støtte for loopback-enheter kan du montere iso-filer med: mount /home/danerik/CoD_CD1.iso /mnt/iso -t iso9660 -o loop Dette forutsetter selvfølgelig at katalogen /mnt/iso eksisterer fra før :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå