G2Petter Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Takker. Når FC3 kommer, hvor får jeg tak i den beste sources.list-en til apt? Laaknor lagde en veldig fin til meg på FC2, og jeg lurer på hvor han fant den. (Han er i Egypt nå, så han er litt vanskelig å få tak i...) Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Du får lov til å skirve "CHANGELOG" og "CONTRIBUTORS" på norsk Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Whoah! Nå fikk jeg lyst til å sette en disk til å kjøre *NUX Utrolig godt jobbet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) En del av "FC3 guiden" blir vel en yum.conf / sources.d... EDIT: Jeg kan røpe at den kommer til å inneholde et offisiellt mirror (for core - hovedpakkene, de som følger med på cd'n), extras (alias fedora.us alias "contrib"), samt livna (alias non-us, mp3, DVD etc. patent-sheit.) I tilleg må jeg vel finne noe som har java, opera etc. ... Endret 8. november 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Et lite spørsmål: Jeg har ikke noen blanke CD-er for øyeblikket. PC-en min støtter boot fra USB. og jeg har en 20GB ekstern disk jeg kan formatere og bruke, men er det mulig å legge alle fire .iso-ene på denne HDD-en og boote? Hvordan skal jeg evt. gjøre det? Jeg har ikke diskettstasjon, men jeg har en kortleser og en minnekort jeg kan bruke. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hvem vet? Eventuellt kan du gjøre en nettverksinstallasjon Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvis jeg skal innstalere med VMware vil det falle under Red Hat Linux? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hva mener du? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kan du gpl-lisensiere gaiden din kyrsjo? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 GFDL mener du? Du kan regne den som det, ja. Ingen "invariant sections". Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Ja visst det er det den gpl-tilsvarende lisensen for dokumenter heter så stemmer det nok. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hva mener du? Når du lager en ny virutal machine så har du valg om det er linux hvilken distro det er også har jeg other. Skal jeg velge "Other" eller "redhat linux" eller "other kernel 2.4x" eller "kernel 2.5x"? EDIT:altså fedora er ikke i lista der Endret 28. november 2004 av Zic0 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Aha. FC > 1 bruker 2.6 kernel. Hvilken versjon (når er den fra?) av VMWare har du? Har aldri brukt det programmet, men 2.5 er *betaen* for 2.6 kernelen som brukes i dag. Om "RH" vil virke aner jeg ikke - jeg ville tro den uansett emulerte en "generell" maskinvare som funka overalt... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Nyeste vmware har 2.6 støtte. Husker selv jeg hadde problemer med det tidligere, før offisiell støtte kom, men da klarte jeg å google frem en uoffisiell patch for det. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva er det mest stabile til server? mandrake eller fc? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hva er det mest stabile til server? mandrake eller fc? Mandrake og Fedora er hovudsakleg desktop-distroar. Debian, Slackware og *BSD egnar seg godt til servarar. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Hva er det mest stabile til server? mandrake eller fc? Mandrake og Fedora er hovudsakleg desktop-distroar. Debian, Slackware og *BSD egnar seg godt til servarar. Nå er da fedora gratis-versjonen av RHEL, som er et av de mest utbredte server-operativsystemene... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ikke helt korrekt, Fedora er den desktop-orienterte versjonen av Red Hat Linux. RHEL er gratis tilgjengelig under navnet White Box. PS: WBEL er ikke RHEL, det er en fork av RHEL. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Ehem... RH (enterprise etc) workstation er desktop-utgaven. White-box er en rekompilering av RH enterprise (cent os er også en slik) Fedora er RH sin "development/unstable" greie - minner litt om debian sarge. Nyeste programmvare (men ikke ALLER nyeste, det er rawhide), null support (bortsett fra oppdateringer), og det som kommer hit, ender med tid og stunder inn i enterprise produktene. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 hei når jeg prøver å starte tuxrace eller bzflag fra terminalen, får jeg denne erroren: Tux Racer 0.61 -- a Sunspire Studios Production (http://www.sunspirestudios.com)© 1999-2000 Jasmin F. Patry <[email protected]> "Tux Racer" is a trademark of Jasmin F. Patry Tux Racer comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions. See http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html for details. Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". *** tuxracer error: Couldn't initialize video: Couldn't find matching GLX visual (Success) har prøvd å skirve glxinfo og da kommer det opp: name of display: :0.0Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't find RGB GLX visual visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". 0x21 24 tc 1 0 0 c . . 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". 0x22 24 dc 1 0 0 c . . 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None Segmentation fault noen som har en aneles hva jeg kan gjøre? litt irreterende, da jeg fant ut at dette kommer til å skje hvis jeg starter hvilket som helst 3d-spill. TAkk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå