mav0 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lurer på om jeg skal legge inn Fedora i kveld, men er det webcam-muligheter i de msnmsgr-klientene dere snakker om? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Lurer på om jeg skal legge inn Fedora i kveld, men er det webcam-muligheter i de msnmsgr-klientene dere snakker om? Det finnes en fork av Gaim som har denne støtten. Gaim-video eller hva den het. Hmm.. Men uansett, - nei. Finnes ikke noen "skikkelige" som har akuratt nå. Altså, det er ennå ingen stabile. Men om du stresser litt kan du få det til -- Uansett, nå har jeg faktisk lasta ned Fedora Core 3-test2, og skal legge den inn hos ei venninne, hun har kjørt ArchLinux en god stund nå, men det ble litt mye. (Hvorfor får jeg ikke brennt? - Hvorfor kan jeg ikke spille av CDer?) osvosv.. Så da gleder jeg meg, blir morro å se hva dette Fedora som mange [ikke alle] snakker så varmt om. Det er nok ~umulig å få meg vekk som Arch bruker til Fedora, - men for kjekke venninner som bruker Linux er det sikkert supert Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 *IIIK* *test* releases er akkurat det: buggy releases ment for tekniske debuggere som oss. IKKE for end-user... /me ville aldri utsatt noen med lite peiling for en fedora test-release, en som er syncet mot rawhide. Litt spennede er det da, du vet aldri helt sikkert om den kommer til å starte eller ikke, hvis du har oppgradert en del... => totalt ueignet for folk uten en viss erfaring, ekstra test-pc som ikke inneholder noe viktig, osv. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ehm, fant utav det ja. Makan til ustabillitet skal du lete lenge etter. Jeg synes folk skrev at test2 versjonen var så stabil og greier.... Ehm.. Den var forferdelig.... - Men nå er den lagt inn. Jeg får putte inn en Fedora Core3 cd når den kommer da... Er slik update lett? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Vil nok uansett annbefale reinstallasjon ovenfor uppgradering, men teoretisk, ja det skal være mulig. Direkte USTABIL er i alle fall ikke min - den har aldri krasjet. Faktisk kan jeg heller ikke huske at et program har krasjet på fc3 i det hele tatt. Men det er absolutt ikke det samme som at den er fri for bugs... Og den er syncet mot rawhide... au. Tipper ting kommer til å stabilisere seg noe ved slutten av denne uken og fram mot release av test 3 - men akkurat nå er det bugweek. Det betyr at du er mer enn velkommen til [email protected] og #fedora-bugweek på freenode, samt bugzilla.redhat.com Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det er ikke jeg som kjører Fedora husk på Men nautilus hang seg, - det der gthumb hang seg, - gnome theme switcher hang seg, vel, det meste hang seg. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Men det ble aldri så jævli at du hang deg ? Fint. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Velmont: Hang de seg når du lukket dem? Det er en kjent bug... Tror det stod et sted "the raw hide is somtimes tough to chew" Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal installere Asus wl-100g i fedora core 2? Har skjønt at jeg må gjøre noe med kjernen med som den linux nooben jeg er så står jeg fast der Endret 30. september 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Antagelig er det snakk om å finne drivere (somregel i kildekodeformat), pakke dem ut, og kompilere dem med make install, etterfulgt av "kudzu" for å finne kortet og sette det opp. Finoppsett kan deretter gjøres med "neat". Og ja, du må kjøre "make install" på nytt hvis du bytter kernel. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Hvor finner jeg FULL kildekode til kernel 2.6.8-1 Prover aa installere kortet men faar denne meldingen -------------- Linux WLAN Configuration Script ------------- The default responses are correct for most users. Build Prism2.x PCMCIA Card Services (_cs) driver? (y/n) [y]: y Build Prism2 PLX9052 based PCI (_plx) adapter driver? (y/n) [n]: n Build Prism2.5 native PCI (_pci) driver? (y/n) [n]: n Build Prism2.5 USB (_usb) driver? (y/n) [n]: n Linux source directory [/usr/src/linux]: /usr/src/linux-2.6.8.1 Linux source tree /usr/src/linux-2.6.8.1 is incomplete or missing! The kernel header files are present, but not the full source code. See the HOWTO for a list of FTP sites for current kernel sources. Configuration failed Edit: Rettet opp feilmeldingen Endret 2. oktober 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Legg inn kernel-sources. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Velmont: Hang de seg når du lukket dem? Det er en kjent bug... Tror det stod et sted "the raw hide is somtimes tough to chew" Nei. De hang seg når jeg kjørte dem.. Eller.. MENS jeg kjørte dem, ikke da de startet opp eller noe... Uansett, meget plagsomt. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 ser jeg skrev ned feil feilmelding skulle vaere Linux source directory [/usr/src/linux]: /usr/src/linux-2.6.8.1 Linux source tree /usr/src/linux-2.6.8.1 is incomplete or missing! The kernel header files are present, but not the full source code. See the HOWTO for a list of FTP sites for current kernel sources. Configuration failed Har lastet den source fra Kernel.org men faar den meldingen Lenke til kommentar
k0ntrast Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei. Noen som kan si meg hvordan man får ÆØÅ til å virke i xterm og/eller Eterm?? Veldig irriterende å skrive masse mambojambo når man prøver å skrive noe fornuftig i irssi :/ Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Forresten: Hvordan får jeg Æ, Ø og Å til å støttes som navn på filer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 æøå funker i min xterm/etc. Har data'n på norsk, men det skal ikke ha noe å si - er UTF-8 uansett Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ja, det støtes i terminal, og den er på norsk, men MP3-ene mine som ble med fra windows får rare tegn i stedet for æ, ø og å. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Aha. Det der skyldes at windows er litt bakstreversk, og holder seg til en haug med gammle tegnsett - i stedet for ett universiellt som er likt for hele verden (UTF-8). Fedora er ikke bakstreversk, og bruker UTF-8. Det er igrunn grunnen. Hvis mp3'ene ligger på en egen partisjon skal du kunne sette en option i fstab som for den til å "konvertere". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå