Jonas Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hallo Prøver å lage en side her til prosjektene mine, men det går ikke helt bra Jeg har laget et lite bilde og repetert det som bakgrunds bilde på siden, men når jeg skal gjøre det i div'en, vil det ikke funke! Her er koden: <DIV style="Z-INDEX: 2; LEFT: 25px; WIDTH: 280px; POSITION: absolute; TOP: 333px; HEIGHT: 10px" background="Files/repeatdiv.jpg" Border=1> </DIV> Det som står i "style", er det det som er css? Jonas Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det som står i "style", er det det som er css? Ja, men du burde bruke eksternt CSS stylesheet da, visst du ikke gjør det da? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Det som står i "style", er det det som er css? Ja, men du burde bruke eksternt CSS stylesheet da, visst du ikke gjør det da? Jo, jeg har det også. Noen som vet om det med bilde? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det som står i "style", er det det som er css? Jepp, det stemmer. Men anbefaler deg å gjøre noke så enkelt som å skrive <div class="xxx"> istede for, og style den i et eksternt stilark. Les på http://www.absentvoid.com/index.php?section=tutorials for å lære korleis CSS funker Lenke til kommentar
TorS Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Du kan prøve å legge til: background-repeat: repeat; Dette kan du enten gjøre i stilarket eller i style="". Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Du kan prøve å legge til: background-repeat: repeat; Dette kan du enten gjøre i stilarket eller i style="". Skjønner hva du mener, men her kommer ikke bakgrunden frem i det hele tatt! Skjønner ikke hva jeg gjør galt.. w3c sier at "atributene" bgColor, background og Border ikke finnes! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Du kan prøve å legge til: background-repeat: repeat; background-repeat: no-repeat; ^^ Det skulle vel egentlig funke noe bedre. background-repeat: repeat-x; eller background-repeat: repeat-y; ^^ Det kan vel også brukes. Den øverste får bakgrunnen til å repertere horisontalt, men ikke vertikalt, og den nederste motsatt. Endret 9. juni 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Ok, glem alt dette med repetering. Først vil jeg at bakgrunden skal vise seg en gang. Den gjør den nemlig ikke.. Ingen bakgrund i div'en Kan noen vise meg en kode hvor man har et bilde som bakgrund i en div? Endret 9. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) #navnpådiv { background: url(directory/picture.jpg) no-repeat; } Endret 9. juni 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) #navnpådiv { background: url(directory/picture.jpg) no-repeat; } Den fiksa det, takk Du vet vel ikke hvordan man får en border på div'en også da? Jeg prøvde å legge til border=1;, men det funket ikke.. Og noen som vet hva "tegnet" for mellomrom? ;splahs" eller noe sånt. Edit: bare glem det. Fikk det til nå. Takk for svar Endret 9. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 border: 1px solid #f000000; ^^ f.eks.. 1px border som er solid og har #000000 (svart) farge.. << kode for mellomrom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå