Gå til innhold

IE kompitabilitet på siden min

Anbefalte innlegg

Heisann! har nå komt ganske langt på min Vaffel productions side, men jeg har ett lite problem.... i IE er det er stort mellomrom mellom banner og meny... noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Takker for alle svar

MVH Erlend

(PS: Trykk på "ressurser" og så på "hovudside" igjen, hvilken banner likte du best?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi IE ikke er like kompitabel med CSS som opera, ff og andre browsere. du kan eventuelt lage til internt CSS men det er ikke å anbefale, personlig synst jeg at dette er så lite forskjell at det ikke er noe å bry seg om....

PS: likte faktisk den første headern best.

Lenke til kommentar
du kan eventuelt lage til internt CSS men det er ikke å anbefale....

Hva har det med saken å gjøre? :dontgetit:

Har ikke sjekket CSS'en din, men det har kanskje noe med margin og padding å gjøre. Prøv å sett margin-top:0; på menyen og margin-bottom:0; på headeren.

Likte faktisk ingen av headerne jeg :blush:

Den første bar preg av Paint, og en veldig høy jpg-komprimering, mens nummer to var rett og slett for tom

Lenke til kommentar

Det er ikke det at det er et eksternt stylesheet som gjør at ikke IE skjønner det nei... Det er at IE tolker CSS litt annerledes enn andre browsere.

F.eks. hvis du bruker float: left tolker IE marginen til å bli dobbelt så stor som andre browsere.

En mulighet til å fikse det, er å sette inn en kode som bare IE registrerer, og alle andre browsere tar for å være en kommentar.

<!--[if IE]>
<style type="text/css">
   css-kode som bare gjelder for IE
</style>
<![endif]-->

Jeg er ikke helt sikker på om jeg brukte riktig syntaks, men jeg skal sjekke opp saken og komme tilbake til det hvis jeg ser at jeg har gjort noe galt :)

EDIT: Gjorde en liten feil ja...

Endret av TorS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...