Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har sitti og kikka litt her på forumt nå og ser att alle sier: "blæh tabels, bruk div/css" Kan jeg få ett konkret svar på HVORFOR div da er bedre enn tabels? Jeg kan så og si ikke noe html men, skal nå lage en enkel og grei side for en på jobben! Jeg har så vidt brukt litt tabels og ccs for driver en go del med php så da har det vert litt html og css inni der! Blantannet til gjstbok, nyhets script og slike ting jeg har lagd en del av i php! Så nå skal jeg sette meg ned og da lage en side så tenkte jeg skulle teste ut div/css layoten deres;) ville bare finne it litt mere hvorfor det er bedre med divs?!?! så.... *åpne bluefish* Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 -du får en mye renere kode med div\css. -du har bedre kontroll med div\css. All formatering kan lagres i et eksternt stilark! -tables skal egentlig bare brukes til å vise info (ikke noe ordentlig argument men) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 http://www.hotdesign.com/seybold/ Nuff said. Tabell-layout er feil. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Minuset med DIV's er att de har en tendens til å havne oppå hverandre, syns det er enklere å lykkest med Tables... Men vil uansett si at divs er bedre av de samme grunnene Kennteh oppga MVH Erlend Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det er kun 1 dårlig ting med div's og css: Ikke alle browsere takler det like bra. *glede seg til CSS3* Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 z-index er den attributten som bestemmer hvilket lag som kommer fremst. Hvis du har problemer med at ting havner oppå hverandre, bruker du position: absolute; for mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå