Gå til innhold

dusteside? | kritikk av siden min.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt fin side, men i det meste upraktisk.

Vel, det mangler jo navigasjon, men bortsett fra det:

Nå det kommer så mye tekst at det passerer bildet, så vil

det bli et ikke-vakkert tomrom under bildet. ;)

 

Typografien er jeg ikke kjempeimponert over.

Ihvertfall ikke den fonta i bildet. Det skal mye godvilje til

for å kunne lese hva som står der. ;)

 

Bakgrunnen var en smule skitten. Kanskje den trekker

litt mye oppmerksomhet? Du får prøve deg fram. :)

Lenke til kommentar
Et hint, ikke bruk tabeller, bruk div...

Tabeller er ok, men ikke til design, tabeller er ment for _kun_ 1 formål: å vise frem en stor mengde med informasjon, som f.eks en prisliste eller noe..

Tror de fleste vet det, men det er sånn at folk (feks meg) ikke gidder å legge om måneder med arbeid til div's..

 

Jeg har faktisk ikke sett en "stor" side enda som baserer seg på divs.. :ermm:

Lenke til kommentar

Nja, det var nå heller nettaviser og liknende jeg tenkte på.. Men jeg ser jo at det er fullt mulig, men ofte er det ikke så enkelt som å "bare gå over til css og divs" for store nettsteder.. Og tabeller fungerer jo fint...

 

Ikke skyt meg, jeg har lest _mye_ om hvorfor man bør gå over til divs, og liker divs veldig godt.. :roll:

Lenke til kommentar

takk for gode tilbakemeldinger.

 

ang meny så vil jeg prøve ett par tre vendinger, og jeg spurte jo også om hvordan jeg burde gjøre det (tror jeg)

 

ang bakgrunnsfargen vet jeg ikke helt. har prøvd mange forskjellige.

 

og tabeller bruker jeg fordi jeg er så vant med det.. :( prøver å komme meg over til xhtml, div og mer css2. det kommer seg etter hvert. skal også få validert den strict etter hvert. får se om jeg orker egentlig. Kan jo prøve typing into eternity med annen font.

 

Fargevalget og stilen er ment å komme mer over i en retro type. så - helt riktig. her er det 80 tallet jeg er på (fjern?) leting etter.. :)

 

må jo snart begynne å gidde å implementere php systemet mitt også. om siden skal bli ferdig eller bare bli aktivert etter mye dødtid.

Lenke til kommentar
Nja, det var nå heller nettaviser og liknende jeg tenkte på.. Men jeg ser jo at det er fullt mulig, men ofte er det ikke så enkelt som å "bare gå over til css og divs" for store nettsteder.. Og tabeller fungerer jo fint...

 

Ikke skyt meg, jeg har lest _mye_ om hvorfor man bør gå over til divs, og liker divs veldig godt.. :roll:

tja, siden Tabels er ment for å legge ut mye informasjon så er det kansje ikke så dumt at nettaviser og linknende bruker det.

Lenke til kommentar
Helt fin side, men i det meste upraktisk.

Vel, det mangler jo navigasjon, men bortsett fra det:

Nå det kommer så mye tekst at det passerer bildet, så vil

det bli et ikke-vakkert tomrom under bildet. ;)

Han kan jo plassere en scroll der :)

 

Jeg likte den, vet ikke helt hvorfor. Skaff deg en kul meny, så blir det sikkert fett det der. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...