jrz Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) hei noen som har noen synspunkter på mitt nye "design" ? har ikke lagt inn noen linker eller meny ennå, og lurer litt på hvordan jeg skal løse dette.. Endret 9. juni 2004 av zyrtech_ Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg ser meg nødt til å slakte denne... Ser ut som et morsomt tilbakeblikk på 80-tallet. BIlde med dårlig kvalitet, farger som på en commodore 64. Innholdet fyller knapt 1/4 av siden... Jeg bruker Opera 7.5 - mulig den ser bedre ut i IE? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Spam slettet fra tråden. Bra at du selv forandret topic. Stå på Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Synst den var ok, fargevalget var ok, men du trenger noe mer....som f.eks en meny og litt flere sider så er alt ok. Likte også at bildet var plassert til venstre, ganske uorginalt. Stå på Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 - Likte ikke bakgrunnsfargen. Den var rett og slett grusom. - Fonten i headeren (hvis vi kan kalle det det =P) var litt vrien å lese - Meny? Hva med å ligge den horisontalt der Test-overskriften er? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Bakgrunnsfargen var mindre pen, men eller litt stilig side. Mangler også en meny. Det som hadde vært tøft var om du hadde fått menyen på lik linje med "typing into eternity" boksen. Tror det hadde vært litt tøft Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Tror kanskje det hadde vært tøft med en tynn menylinje helt nederst på siden, under bilde altså, uten mellomrom. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Helt fin side, men i det meste upraktisk. Vel, det mangler jo navigasjon, men bortsett fra det: Nå det kommer så mye tekst at det passerer bildet, så vil det bli et ikke-vakkert tomrom under bildet. Typografien er jeg ikke kjempeimponert over. Ihvertfall ikke den fonta i bildet. Det skal mye godvilje til for å kunne lese hva som står der. Bakgrunnen var en smule skitten. Kanskje den trekker litt mye oppmerksomhet? Du får prøve deg fram. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Et hint, ikke bruk tabeller, bruk div... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Nei, dette var jo bare en firkant med et bilde i.. Likte òg ikke valget av farger. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Et hint, ikke bruk tabeller, bruk div... Tabeller er ok, men ikke til design, tabeller er ment for _kun_ 1 formål: å vise frem en stor mengde med informasjon, som f.eks en prisliste eller noe.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Et hint, ikke bruk tabeller, bruk div... Tabeller er ok, men ikke til design, tabeller er ment for _kun_ 1 formål: å vise frem en stor mengde med informasjon, som f.eks en prisliste eller noe.. Tror de fleste vet det, men det er sånn at folk (feks meg) ikke gidder å legge om måneder med arbeid til div's.. Jeg har faktisk ikke sett en "stor" side enda som baserer seg på divs.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har faktisk ikke sett en "stor" side enda som baserer seg på divs.. http://www.mp3.com/ http://www.comfort.no/ http://www.blogger.com/ Finnes mange flere - men jeg har ikke tid eller ork akkurat nå Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Nja, det var nå heller nettaviser og liknende jeg tenkte på.. Men jeg ser jo at det er fullt mulig, men ofte er det ikke så enkelt som å "bare gå over til css og divs" for store nettsteder.. Og tabeller fungerer jo fint... Ikke skyt meg, jeg har lest _mye_ om hvorfor man bør gå over til divs, og liker divs veldig godt.. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 takk for gode tilbakemeldinger. ang meny så vil jeg prøve ett par tre vendinger, og jeg spurte jo også om hvordan jeg burde gjøre det (tror jeg) ang bakgrunnsfargen vet jeg ikke helt. har prøvd mange forskjellige. og tabeller bruker jeg fordi jeg er så vant med det.. prøver å komme meg over til xhtml, div og mer css2. det kommer seg etter hvert. skal også få validert den strict etter hvert. får se om jeg orker egentlig. Kan jo prøve typing into eternity med annen font. Fargevalget og stilen er ment å komme mer over i en retro type. så - helt riktig. her er det 80 tallet jeg er på (fjern?) leting etter.. må jo snart begynne å gidde å implementere php systemet mitt også. om siden skal bli ferdig eller bare bli aktivert etter mye dødtid. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Nja, det var nå heller nettaviser og liknende jeg tenkte på.. Men jeg ser jo at det er fullt mulig, men ofte er det ikke så enkelt som å "bare gå over til css og divs" for store nettsteder.. Og tabeller fungerer jo fint... Ikke skyt meg, jeg har lest _mye_ om hvorfor man bør gå over til divs, og liker divs veldig godt.. tja, siden Tabels er ment for å legge ut mye informasjon så er det kansje ikke så dumt at nettaviser og linknende bruker det. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 tja, siden Tabels er ment for å legge ut mye informasjon så er det kansje ikke så dumt at nettaviser og linknende bruker det. Tabulær data og "mye informasjon" er vel ikke nødvendigvis samme sak... Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Helt fin side, men i det meste upraktisk.Vel, det mangler jo navigasjon, men bortsett fra det: Nå det kommer så mye tekst at det passerer bildet, så vil det bli et ikke-vakkert tomrom under bildet. Han kan jo plassere en scroll der Jeg likte den, vet ikke helt hvorfor. Skaff deg en kul meny, så blir det sikkert fett det der. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 ta en titt nå. litt usikker på hvilken font jeg skal ha.. og farge.. we will see. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 men, hei. jeg må få flyttet link tekst delen litt ned. hvordan kan jeg best gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå