zehn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hva reparerer/bytter feks ACER på garantien? Lurer på om skjermkortet kan være skadet i lapen min Endret 9. juni 2004 av zehn Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kan ikke skjønne noe annet enn at det går på garantien. Lenke til kommentar
Andreas83 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 leste igår at kjøploven ga garanti i 5 år og var verdens beste garanti, men vet ikke helt hvordan den funker i praksis. Du får ta en tlf til Acer og en til forbrukerombudet vettu:D Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 leste igår at kjøploven ga garanti i 5 år og var verdens beste garanti, men vet ikke helt hvordan den funker i praksis. Du får ta en tlf til Acer og en til forbrukerombudet vettu:D Kjøpsloven gjer ingen form for garanti! Men rett til å reklamere på produktet i anten 2 eller 5 år. 5års regelen gjelder der produktet er meint å vare vesentleg lengre enn 2 år. Kva som er vesentleg er forsatt ein del diskutertmen intensjonen virkar som var tiltenkt produkter som skal vare lengre enn 5 år. Acar leverer sikkert ein 1-2 års garanti på laptopen. Det som blir dekka av slike ordninger vanlegvis er fabrikkfeil eller feil der bruken av produktet ikkje kan skyldast feilen. Er skjermkortet gåent utan at laptopen har vore skadda av vatn/slag o.l. så trur eg nok det kan vere eit garanti eller reklmasjonskrav forutsatt at produktet er innanfor dei angitte fristane. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 En VHS-spiller for TV til cirka 2000,- er ment å vare i 5 år i følge kjøpsloven. Bare for sammenligning. Men det har en del med pris å gjøre. Siden en laptop fort koster 10-15k er nok den ment å vare lenge. Dessuten kan du jo se på det som om PC'en er ødelagt, ikke skjermkortet. Akkurat som om en motor i VHS-spilleren tok kvelden, så er det ikke din jobb å finne ut av det. For din del er hele spilleren deffekt Ring Acer, vær ydmyk i starten, men om de ikke vil hjelpe, STÅ PÅ KRAVA! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 En VHS-spiller for TV til cirka 2000,- er ment å vare i 5 år i følge kjøpsloven. Videospiller dommen du refererer til? Då har du bomma litt, det er en videospiller til 4000-5000 som blir bedømt til å leve lengre enn 5 år og dermed ha reklamasjonsrett i over to år, mens ein billigare ikkje har forventa levetid så lenge. Også kva del som ryk er vesentleg. I det domstilfellet var det ein elektronisk krets det gjekk på. Men tipsa som du kom med vil eg støtte opp om det er aldri å gå ut som ein brushane. Men kjem du ingen vei kontakt forbrukerrådet og la dei vurdere saka. Kjem dei til at det ikkje er reklamasjon så er det ingen vits å gå vidare. mvh JanEirik Lenke til kommentar
zehn Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Har sendt inn lap'en. De sa de skulle fikse de tingene som var galt. Så blir spennende å se hva de har gjort når jeg får den igjen Lenke til kommentar
zehn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Ganske imponert over Acer. Tok en dag fra jeg sendte inn til jeg fikk den tilbake! Og så byttet de hovedkortet. Og nå fungerer alt fint =) Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Acer gir vel standard 1 års garanti når du kjøper den, med mulighet for å utvide til 2 eller 3 år for en liten ekstra penge. Lenke til kommentar
Maj.Ziegler Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Damn, 1 dag? Kjøpte selv en Acer lapis, og det er en grunn til at jeg valgte Acer, men 1 dag..? Hoi hoi... Ziegler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå