Gå til innhold

Hva går på garantien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leste igår at kjøploven ga garanti i 5 år og var verdens beste garanti, men vet ikke helt hvordan den funker i praksis. Du får ta en tlf til Acer og en til forbrukerombudet vettu:D

Kjøpsloven gjer ingen form for garanti!

 

Men rett til å reklamere på produktet i anten 2 eller 5 år.

5års regelen gjelder der produktet er meint å vare vesentleg lengre enn 2 år.

Kva som er vesentleg er forsatt ein del diskutertmen intensjonen virkar som var tiltenkt produkter som skal vare lengre enn 5 år.

 

Acar leverer sikkert ein 1-2 års garanti på laptopen. Det som blir dekka av slike ordninger vanlegvis er fabrikkfeil eller feil der bruken av produktet ikkje kan skyldast feilen.

Er skjermkortet gåent utan at laptopen har vore skadda av vatn/slag o.l. så trur eg nok det kan vere eit garanti eller reklmasjonskrav forutsatt at produktet er innanfor dei angitte fristane.

Lenke til kommentar

En VHS-spiller for TV til cirka 2000,- er ment å vare i 5 år i følge kjøpsloven. Bare for sammenligning. Men det har en del med pris å gjøre. Siden en laptop fort koster 10-15k er nok den ment å vare lenge. Dessuten kan du jo se på det som om PC'en er ødelagt, ikke skjermkortet. Akkurat som om en motor i VHS-spilleren tok kvelden, så er det ikke din jobb å finne ut av det. For din del er hele spilleren deffekt :wee:

 

Ring Acer, vær ydmyk i starten, men om de ikke vil hjelpe, STÅ PÅ KRAVA! :green:

Lenke til kommentar
En VHS-spiller for TV til cirka 2000,- er ment å vare i 5 år i følge kjøpsloven.

Videospiller dommen du refererer til?

Då har du bomma litt, det er en videospiller til 4000-5000 som blir bedømt til å leve lengre enn 5 år og dermed ha reklamasjonsrett i over to år, mens ein billigare ikkje har forventa levetid så lenge.

Også kva del som ryk er vesentleg. I det domstilfellet var det ein elektronisk krets det gjekk på.

 

Men tipsa som du kom med vil eg støtte opp om det er aldri å gå ut som ein brushane.

 

Men kjem du ingen vei kontakt forbrukerrådet og la dei vurdere saka. Kjem dei til at det ikkje er reklamasjon så er det ingen vits å gå vidare.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...