Gå til innhold

Kann ikke instalere windos, har ikke partisjoner

Anbefalte innlegg

Hei!

En venn av meg skall installere windows, men han kann ikke det siden han får en feilmelding som sier at han ikke finner c,d eller lignemde.

(kansje dårlig formulert sorry :blush: )

Han har tatt ut batteriet av hovedkortet og satt det inn igjenn, og der er derfor han ikke for installert opprativsystemet.

Håper noen kann hjelpe!

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Legg hdd'en som slave i en annen pc og formater partisjonen eller hele hdd'en hvis den ikke har to eller flere partisjoner. Du kan formatere ved hjelp av hdd-behandler under "Min Datamaskin" eller ved hjelp av "Partition Magic".

Dette er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

gjør det som RobinHood sier. start fra en XP plate. slett alle partisjoner. opprett en ny partisjon som ikke er formatert og deretter start maskina med Windows 98 cd`en. så tenker jeg det blir ordnings her.

men forresten, lurer litt på hva du skal med Windows 98? er ikke pc`en hans kjapp nok til XP. eller er det pga spillene? hvis det er pga spillene så kan du vel kjøre Dualboot Win 98/XP?

Lenke til kommentar

nei, hvis du ikke har prøvd XP før så kan jeg fortelle deg at det er ikke alle de gamle spillene som går i XP skjønner du. det er derfor det er endel folk som velger eldre versjoner av Windows når de skal spille. joda det er konpitabelfunskjon i XP, men denne funker ikke på alle spill. DERFOR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...