Gå til innhold

Passer Tt's Silent Viking til AMD T-Bird 1.4GHz ?


maxmhz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker TT Silent Viking på min t-bird 1400, har tilmed klokka den opp litt :smile:

 

Funker helt fint, stille og fin vifte. Det eneste er at temp blir en smule høy til tider.

 

AMD T-bird 1400 (266) idle 50c, load 55c

 

Grunnen til den høye tempen er nok for min del at det er altfor varmt inne i kabinettet (28c i aashima fulltower) pga. manglende plass for kabinettvifter.. :sad:

 

Men totalt sett så er TT vifta allikevel helt knall!

Lenke til kommentar

TT Silent Viking er jo laget for socket a.. det har ikke no å si om det er vanlig amd athlon eller athlon XP cpu. passer også fint på en duron maskin.

Min athlon 1.33ghz I lukket tower (uten vifter) innestengt i skrivebordet mitt ligger litt over 40c.

Resten av komponentene i maskina gir ifra seg veldig lite varme (har bare en 5400rmp disk, skjermkort er integrert). Systemet er på ca. 29c! Vis du har tenkt å ha på maskina når du sover så burde du kanskje vurdere en annen vifte.. Kan bli slitsomt i lengeden =) Men sånn om dagen hører du nesten ikke maskina.. :smile:

Lenke til kommentar

Lyden i Silent Viking er da ikke no problem,det er nok heller andre ting i maskina som bråker hvis du synes lyden er plagsom...

 

Når jeg kobler fra skjermkortvifta mi (en papst 7200rpm sak) så blir det mer eller mindre "lydløst" i maskina. :smile:

 

_________________

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-04-15 12:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...