Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Seventeen or Bust, et matematisk DC prosjekt

Anbefalte innlegg

Mao, det er intet bevis for at 78557 er e Sierpinksisk tall og den eneste måten er å prøve ut alle kombinasjoner ut i uendeligheten? Og som kjent er uendelig uendelig, noe som får meg til å tvile at det finnes et slikt tall i det hele tatt...

Det er bevist at 78557 er et Sierpinski tall.

Kan bare henvise til denne nettsiden.

Sceptic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mao, det er intet bevis for at 78557 er e Sierpinksisk tall og den eneste måten er å prøve ut alle kombinasjoner ut i uendeligheten? Og som kjent er uendelig uendelig, noe som får meg til å tvile at det finnes et slikt tall i det hele tatt...

????? Hva prøver du å si.

78557 er det minste Sierpinski nummet man kjenner. Alle nummrene prosjektet skal sjekke er lavere.

EDIT: Sceptic slo meg med et minutt. Utklassing :D

Endret av Øyst
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Tror jeg holder med til United Devices jeg, det er nyttig, kanskje også for meg en gang i fremtiden.

Å bruke CPU-kraft for å finne et Sierpinski-nummer er jo komplett bortkastet i forhold, IMHO.

Lenke til kommentar

Sceptic

Så hvis jeg har forstått det riktig kan du gange 78557 med hvilket som helst tall gangt med 2 og plusse på 1 og aldri noen gang få et primtall?

EDIT: 1000 poster :w00t: *hoppe, danse*

Endret av So
Lenke til kommentar

Ellers kan jeg si at bak prosjektet finner jeg folk fra MIT, Universitetet i Michigan, Universitetet i Florida og Universitetet i Hamburg. Å, det er forfriskende at selv "gamle europa" er med på prosjektet...!

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Sceptic

Så hvis jeg har forstått det riktig kan du gange 78557 med hvilket som helst tall gangt med 2 og plusse på 1 og aldri noen gang få et primtall?

Because every number of the form 78557*2^n+1 is divisible by one of these small primes.  So these seven {3, 5, 7, 13, 19, 37, 73} primes cover every possible case!

Sceptic

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne siden (se nederst) for å se hvilke av de gjenstridige tallene som har blitt elliminert.

Hvorfor akkurat disse tallene har de egenskapene de har, vet jeg ikke, kan bare referere til de forskjellige artiklene som har blitt linket til i denne tråden.

Sceptic

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

8d9501f559cff545711d3afa0aa649aa.png

Blir ikke helt som du sier nei, 78577*2^n + 1 (alle svar er IKKE primtall), der n er et naturlig tall.

naturlig tall = (0),1,2,3,4,5,6,7...

for å da bevise at et tall er et sierpinski-tall må man kjøre gjennom alle naturlige tall (dvs opp til svært høye tall), for å finne ut at et tall ikke er et sierpinski-tall trenger man bare finne en kombinasjon som gir et primtall..

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar

8d9501f559cff545711d3afa0aa649aa.png

Blir ikke helt som du sier nei, 78577*2^n + 1, der n er et naturlig tall.

naturlig tall = 0,1,2,3,4,5,6,7...

Ja (herrefred :roll: ) jeg mente positive tall, svar nå på spørsmålet!

Lenke til kommentar
Hvilken nytte har vi om alt dette blir avklarert?

Har nok ingen annen nytte enn å få bekreftet en teori, og for nysjerrighetens skyld.

De fleste ting som det forskes på er jo totalt unyttige, men det gjøres jo i stor skal alikevel.

Og hvilken praktisk nytte har det at du hjelper et privat selskap å finne svar på kreftgåten, hvis de bare tar patent på resultatene? (hypotetisk sett)

Har vel heller ingen nytte å leite etter E.T. hvis E.T. ikke har på radioen sin...

Lenke til kommentar
Hvilken nytte har vi om alt dette blir avklarert?

Ingen har til nå blitt presisert...

Kan jo nevne en grunn til å delta i prosjektet;

du kan lande i neste generasjon sine matte-bøker som finneren av det laveste sierpinski-tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...