Windoge Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Regner med at QXL er en side som flere besøker, men er det noen her som vet ca hvor mange besøkende Finn.no har i forhold til QXL.no sine annonser? Finn.no har ikke teller som viser hvor mange som har besøkt din annonse med mindre man betaler for det. Gibud.no er jo stort sett helt ubrukelig, i og med at ingen gidder å besøke annonser der. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 bruktmaked.no? Hvis du skal selge datautstyr, ville JEG heller brukt qxl, Finn.no er mest for større saker som hus, bil osv? Lenke til kommentar
total Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 tja.. er ikke helt enig der.. mange selger samme produkt på finn (torget) og qxl. og på qxl er ihverfall det jeg har sett på dyrere.. finn torget er en klar favoritt. nå kan en tom få tak i ipodmini derfra... Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Min erfaring er at 60 % av selgerene på Finn.no ikke har pæiling på hva de sitter med, og selger for langt under marketdspris, kanskje ikke datautstyr, men musikkinstrumenter og andre hobbyartikler, modelltog og fly m.m. De på QXL er mye mer prisbeviste dersom det gjelder nisje produkter. Men, QXL har et større utvalg og et større kundegrunnlag uten tvil. Så, kjøp på Finn billig og selg på QXL dyrt... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Prisene på QXL er til å rive seg i håret av! Har vært med i flere auksjoner der , men det skjer tydeligvis noe spesielt med folk når det er auksjoner. Mange brukte produkter selges jo dyrere enn tilsvarende nytt. Tenkte f.eks jeg skulle legge inn et bud på et skjermort til stue-PC'n jeg bygger , kortet var et ASUS 9200SE , Jeg la inn bud på 250kr , noe som jeg synes er passelig pris for et brukt slikt et , men neida , vinnerbudet var på 450kr. For et kort jeg har sett nede i 350kr i nettbutikk. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Helt enig med dkvam. Tror det klikker litt for folk når det er auksjon. Solgte min xp2400+ram+hk på Qxl.no til 240 kr mer enn det ville kostet nytt på komplett. Holder på å selge et kamera der nå og håper sannelig det gjentar seg :!: Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 det er ikke bare på qxl ting er for dyrt.. på finn.no og bruktmarked.no som egentlig bare er annonser ikke auksjoner, er det stadig vekk noen som tror at de kan få hva de vill for varene sine...... jeg tror det er sånn ca: 2000 brukte radeon 9600pro kort der som jeg har bydd helt oppe i 900kr for, men selgerene har ikke gitt etter........ de står der fremdeles meste parten av de Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Har brukt både Finn og qxl. Og må si meg enig med at prisene på Qxl ofte blir latterlig høye. Tilsvarende er det enklere å gjøre gode kjøp på Finn. En annen sak er at jeg synes qxl har en utrolig rævva teknisk løsning. Jeg må si at jeg fikk en utrolig "amatør" feeling når jeg skulle legge ut en auksjon der. F.eks var det et svare styr å få ut et par bilder. Av en eller annen grunn klarte den stadig ikke å få ut 2 enkle bilder At de 2 første sidene i alle kategoriene er fulle av bedrifter som selger varene sine synes jeg også er rimelig useriøst. Pluss siden med qxl var at jeg fikk solgt det jeg ville rask og til ønsket sum. Minuset er altså den kjipe feelen og at det kostet meg snaut 100,. for billigst mulig auksjon. På Finn koster annonser på Torget 25,- betal med en gang og annonsen ligger der i en mnd. Du kan laste opp bilder, linker og det er ikke noe hindring med forbud mot epostaddresser ol. Også der fikk jeg solgt det jeg ønsket raskt og greit. Konklusjon: Jeg foretrekker finn. Endret 1. juli 2004 av PålPot Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Annen dum ting med qxl er at man må betale for det man selger. Jeg glemte å betale 1,70 og kan ikke lage kontoer fra denne IP'en mere... Har ingen planer om det heller, går heller på finn eller gibud.. Lenke til kommentar
essr Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Når det gjelder QXL og vinnende bud, er det en del ekstreme bud. Men det er vel ikke alle som sjekker prisene på nettet. Men en ting er sikkert, og det er att en del er knallharde på gi bud knappen(spillegalskap ?). Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Når det gjelder QXL og vinnende bud, er det en del ekstreme bud. Men det er vel ikke alle som sjekker prisene på nettet. Men en ting er sikkert, og det er att en del er knallharde på gi bud knappen(spillegalskap ?). Det er vel her sosialtrollene begynner å spille når de har brukt opp trygden på spilleautomater! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Ok, nå har jeg prøvd ut både Finn.no og QXL.no. Finn.no Det jeg skulle selge var en ny Marui Steyr Aug softgun. Nypris på denne softgunnen i Norge er altså 2800,- kr. Først la jeg softgunnen ut på Finn.no til 2000,-. Etter 7 uker hadde jeg ikke fått noe mail om folk som var interessert i å kjøpe softgunnen der fra, og antall besøkende på annonsen er ukjent etter som de skal ha ekstra betalt for at jeg skal finne ut hvor mange besøkende min annonse har hatt, i tilegg til de 25,- kronene. Resultat: Dårlig fordi jeg føler at jeg betalte 25,- kroner, og fikk samtidig ingenting utav det. ---------------------------------------------------------------------------------------------- QXL.no Deretter la jeg ut samme annonse på QXL, og startet med 1,- krone minstepris. Etter samme antall dager som Finn.no (7 dager) hadde jeg fått inn 26 bud på softgunnen, og dermed fikk jeg den solgt for 2100,- kr i tilegg til at kjøper betaler porto. Annonsen kostet meg rundt 100,- kr sammenlagt. I tilegg til det hadde jeg fått 1028 besøkende av til min annonse på de 7 dagene. Annonsen finner dere forresten her: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12605155 - Den er over, så dette har ingenting med annonsering å gjøre. Resultat: QXL.no er dyrere, men til gode fikk jeg enormt mange seere, mange bud, og samtidig solgt softgunnen til en veldig fornøyd sum. ___________________________________________________________________ Dere har rett i at QXL er dyrt, men dere vil nok selv merke at det er det desidert beste markedet hvis du skal selge her i Norge. Endret 2. juli 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Dere har rett i at QXL er dyrt, men dere vil nok selv merke at det er det desidert beste markedet hvis du skal selge her i Norge. men ikke om du skal kjøpe :!: EDIT: HELE TEKSTEN VAR REN LEIF Endret 2. juli 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Liker begge, men QXL er mer for små ting, Finn.no er for biler/mc/båt Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) men ikke om du skal kjøpe :!: EDIT: HELE TEKSTEN VAR REN LEIF Nå snakket jeg om hvilken av de som er best å selge på, IKKE hvilken som er beste å kjøpe på. Leif? Snakk norsk mann. Endret 2. juli 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå