Gå til innhold

hva bruker dere proffe?

Anbefalte innlegg

Dessuten tviler jeg stærkt på at de store og proffe gutta som er ansatt hos microsoft, macromedia, adobe osv. bruker notepad for å kode sidene sine, har du litt peiling på koding, kan du vel bruke DW og etterpå rette opp søppel koding...

Hvem sier at DW er en WYSIWY(D)G-editor? DW har en meget bra code view, med syntax highlighting, autocomplete av tagger og endel kode-referanser. Dette er noe som gjør arbeidet mye lettere, og jeg har enda til gode å se en "notepad"-type editor med _alt_ overnevnte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... og etterpå rette opp søppel koding...

Proffe gutter hos MS retter ikke opp søppelkoding.. :D

neida, enkelte trur at notepad er "PRO" verktøy, det gjør bare kodinga kjedeligere og vanskeligere... men det er jo gratis, kanskje det eneste positive med det...

Lenke til kommentar
neida, enkelte trur at notepad er "PRO" verktøy, det gjør bare kodinga kjedeligere og vanskeligere... men det er jo gratis, kanskje det eneste positive med det...

Notepad klarer bare å lage feil kode for "enter".

Kwrite har en bra syntax-merking, op til flere språk (ca. 80 stk).

Hva er det som gjør koding kjedeligere og vanskeligere med en tekstbehandler?

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør koding kjedeligere og vanskeligere med en tekstbehandler?

Dette med notepad og "pro" er litt morsomt. Mange nykommere får ofte beskjer fra diverse her på forumet at "Dreamweaver er no' drit, bruk notepad" og "Notepad er best, WYSIWYG programmer ødelegger bare kode" ... Jeg vil gjerne ta tak i dette fordi jeg syns det blir rett og slett feil å si slike ting til nybegynnere.

Mange sier at de skriver kode kun i Notepad, jeg tør å påstå at om de hadde byttet til f.eks UltraEdit, TopStyle eller kanskje til og med Dreamweaver så hadde de vært dobbelt så effektive/produktive. Å skrive kode, svart på hvitt, i Notepad kan umulig være praktisk. Ei heller er det særlig smart for øyene. Notepad er et bra program for å åpne Readme filer osv. men der tror jeg grensen for Notepads produktivitet går.

Mitt inntrykk av folk som sier at de skriver kode kun i Notepad er at de prøver _hardt_ å være kode-nerder, folkens - det handler ikke om hva du koder i, men hvordan du koder det. Og når en er inne på dette er det aller viktigst å kunne kode riktig, og når en først er blitt vant til f.eks CSS eller hva det måtte være er det smartere å kode i et program som har syntaksfarging, dette er en realitet vi ikke kan fornekte. Syns nå jeg.

Så til alle som bruker FrontPage og Dreamweaver; stå på! Disse programmene vil ikke 'ødelegge sidene deres' sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar
"Notepad er best, WYSIWYG programmer ødelegger bare kode"

Det sant, men man kan selvfølgelig ta i bruk programmer som har syntax highlighting & auto-completion av tags. Velg det som faller i smak, bare ikke WYSIWYWG(what you see is what you won't get)

Lenke til kommentar

Tidligere, da jeg brukte Windows, brukte jeg notepad fremfor Dreamweaver hele tiden. På tross av at dreamweaver var installert fordi Dreamweaver var et mye større program og opptok for mye plass av skrivebordet, og andre grunner.

Nå, når jeg sitter på Linux, bruker jeg kwrite (KDEs tekstbehandler), som er raskere enn Notepad, og i tillegg har mulighet for syntaksmerking. Jeg hadde neppe spart tid ved å bruke Windows og Dreamweaver.

Min KWrite...

Lenke til kommentar

Nå, når jeg sitter på Linux, bruker jeg kwrite (KDEs tekstbehandler), som er raskere enn Notepad, og i tillegg har mulighet for syntaksmerking. Jeg hadde neppe spart tid ved å bruke Windows og Dreamweaver.

Min KWrite...

og du hadde hvertfall ikke spart tid ved å bruke notepad, akkurat nå er det det som er saken...

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...