Moonshine Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vedlagt bilde Har dere det bedre enn de som IKKE er kristne? Jeg spør siden det står i Bibelen, selvfølgelig. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vedlagt bilde Har dere det bedre enn de som IKKE er kristne? Jeg spør siden det står i Bibelen, selvfølgelig. Jeg tror at personlig tro har lite å si for hvor "godt" noen har det. Det er så mange andre faktorer enn hva Guden din heter som avgjør om du er lykkelig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vedlagt bilde Har dere det bedre enn de som IKKE er kristne? Jeg spør siden det står i Bibelen, selvfølgelig. Mange kristne lever så langt inne i løgnen de har spunnet, at de faktisk med hele sitt hjerte tror at de har det bedre enn andre. Stakkars mennesker. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Blir vell slik når det står i bibelen at visst du er kristen så er du lykkelig. Blir litt sjølvmotsigelse og og være kristen og ikkje lykkelig då. Men kjenner eg bibelen rett så står det sikkert ein eller anna plass at alle kristne er ulykkelige også. Bibelen er ein dobbeltmoral bok. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Mange blir lykkelige av å bryte de ti bud, gjerne flere ganger om dagen. Lenke til kommentar
PunkFace Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Mange blir lykkelige av å bryte de ti bud, gjerne flere ganger om dagen. Amen! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Jeg blir sikkelig varm inni meg av blasfemi, sodomi, selvmord og abort. Fine greier det. Edit, skulle svare seriøst ja: Alle blir lykkelige når de finner en mening med eksistensen, og mange er overbevist om at kristendommen er den meningen. Andre igjen mener at det er penger, eller Islam. De er antagelig lykkelige, men neppe mer enn noen som finner glede i f.eks. humanitært arbeid eller CS. Endret 9. juni 2004 av moyner Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Prøvde meg en gang i 5.klasse å foreslå at mennesker faktisk ikke er så utrolige som læreren ville ha det til og sa at penger faktisk gjør noen lykkelige. Endte med at ingen ville prate med meg på et par uker og jeg fikk kraftig kjeft av læreren. Snakk om god pedagogi Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Mange blir lykkelige av å bryte de ti bud, gjerne flere ganger om dagen. Add me to the list Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Hmm. Ser ut til at det er ganske få kristne som vil svare på dette. Hvorfor ikke? Bibelen er, uansett hvor liberal du er, opphavet til kristendommen. Så, er dette sant? Er dere enige med Bibelen? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Mange kristne lever så langt inne i løgnen de har spunnet, at de faktisk med hele sitt hjerte tror at de har det bedre enn andre. Stakkars mennesker. Dette er sludder og vås gspr.. Du kan ikke mene at din definisjon av lykke er over alle andres. Dersom noen er kristne og føler at dette gjør dem lykkelig syns jeg vi bør holde oss for gode til å si at de lever på en løgn. Like mye som du har rett til å ikke være kristen uten å bli kritisert for dette syns jeg at kristne bør få lov til å tro uten å bli latterligjort av kvasi-intellektuelle bedrevitere. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Dersom noen er kristne og føler at dette gjør dem lykkelig syns jeg vi bør holde oss for gode til å si at de lever på en løgn. Vel - at de lever på en løgn er nå bare fakta, men joda, de må få tro som de vil. Hvis du derimot leser innlegget mitt igjen, ser du at jeg skrev "[...] tror at de har det bedre enn andre." At de er glade, er deres egen sak, og det er jeg helt enig i at det ikke er noe jeg har stort med å gjøre. Men "gladkristne" som forkynner Jesu ord med argumenter der de påstår å ha større glede av livet enn oss som har vettet i behold, provoserer meg. Edit: Omformulerte nest siste setning. Edit2: En omformulering til. Endret 9. juni 2004 av gspr Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Men "gladkristne" som forkynner Jesu ord med argumenter der de påstår å ha større glede av livet enn oss som har vettet i behold, provoserer meg. Det har jeg forståelse for. Er helt enig med deg der. Jeg mener absolutt at toleranse må gå begge veier. Like mye som de har rett til å ha sin religion i fred for latterliggjøring og mobbing, har du rett til å slippe å få presset slike kommentarer på deg. Live and let live sier jeg.. Tilbake til trådstarter så tror jeg alle som føler de har en mening med livet er lykkeligere enn de som ikke har det. Hva denne meningen er er individuellt og ikke nødvendigvis basert på tro. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Men "gladkristne" som forkynner Jesu ord med argumenter der de påstår å ha større glede av livet enn oss som har vettet i behold, provoserer meg. Det har jeg forståelse for. Er helt enig med deg der. Jeg mener absolutt at toleranse må gå begge veier. Like mye som de har rett til å ha sin religion i fred for latterliggjøring og mobbing, har du rett til å slippe å få presset slike kommentarer på deg. Til begge innleggene: Kan dere tenke dere rabalderet som vil fulgt hvis f.eks. jeg gikk ut å forkynte om gleden ved å drikke alkohol. Fortalte til gud og hvermann om alle gledene de går glipp av ved å være avholds. Trengs vel strengt tatt ikke. Kunne jo forkynt hvor glad man følte seg ved å røyke hasj og hvilke dype tanker det resulterte i. Noen påstår at en slik sammenligning er drøy, men sannheten er vel at det er skremmende likt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Feynman: Dessverre har religion i dag en særstilling i samfunnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå