sigbjorn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 De siste dagene har jeg hatt problemer med å laste ned nettsider på min stasjonære PC. Nedlastingen tar usannsynlig lang tid, og flere ganger avbrytes sidenedlastingen før den er ferdig. Fakta: * benytter WinXP * Nextgentel ADSL Bravo * problemer både med IE og Opera * eks. ping: www.broadpark.no = 9 ms * har oppdatert nettverkskortets drivere * har også en bærbar på samme LAN, den fungerer uten problem. * Nedlasting av filer fungerer som normalt * Epost, MSN og samtlige andre program fungerer tilfredsstillende * Problematisk å benytte tester på f.eks. www.dnsreports.com grunnet ufullstendige sider Setter stor pris på tips til løsning av problemet, linker til verktøy for analyse av maskinoppsett, eller andre tanker som kan hjelpe meg å løse problemet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Virusskjekk og muligens formatering er vel det du trenger (Kanskje "Downloaded Internet Files" er full ) Lenke til kommentar
atticus Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Hvordan er det med DNS oppsettet ditt? Jeg tror det er det som kan være feilen her. For NGT kan du bruke 217.13.4.24 217.13.7.140 EDIT: Ser på NGT sine sider at det står følgende; ** De gamle DNS-serverne 217.13.4.21 og 217.13.7.136 kan fortsatt benyttes en tid framover, men vi anbefaler alle å ta i bruk de nye DNS-serverne. Endret 9. juni 2004 av atticus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 www.google.com søk etter spybot - search and destroy Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 1. Har kjørt viruskontroller flere ganger. Finner ingenting. 2. DNS-adresser tildeles automatisk. TCP/IP oppsettet er likt på begge PC-ene mine, og som nevnt fungerer den ene problemfritt, den andre ikke. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har du prøvd å sette på egne DNS adresser da? Alle tingene du nevner tyder til at det er noe problem med DNS. Prøv å gå inn på www.vg.no og når den da skulle ikke fungere/loade tregt, skriv inn IP adressen istedenfor -- > 193.69.165.20 Forøvrig, Velkommen til forumet! Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg har nå forsøkt å benytte DNS til VG som du sier. Fremdeles samme problem. har forøvrig også forsøkt å sette fast DNS ut fra den tekniske spesifikasjonen hos NGT. Mer feilsøking venter i morgen. Takk for foreløpige svar og velkomsthilsen. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kan være at jeg bare misforsto deg nå, men endret du DNS adressen til IP adressen til VG? Hvis Ja, så var det ikke det jeg mente Mente at du skulle ta ip adressen i IE eller Opera. Uansett så kan det jo være noe problemer hos NGT også, skal ikke se bort ifra det. Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Skrev inn ip-adressen i adressefeltet i Opera/IE ja, ikke i DNS-oppsettet. Har også lastet ned og kjørt Spybot slik det ble foreslått. Var i kontakt med NGT for to dager siden, og de kunne ikke finne noen feil på linjen. Det er også naturlig da den ene PC-en på samme linjen fungerer utmerket. Har forøvrig også kjørt speedometer på it-avisen, samt test på digi.no. De gav henholdsvis 800 kbps og 1000 kbps, og jeg sitter på en 1,1 mbps linje (Bravo). Det rare er fremdeles: Hvis jeg f.eks. går inn på en nettside for å laste ned en fil, bruker systemet lang tid på å lete frem siden, men nedlasting av filen går i normalt tempo. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det er akkurat det som er veldig rart. Hadde problemer selv med Firstmile, da jeg såvidt kom inn på nettsiden, men nedlastning og FTP f.eks fungerte utmerket. Var da jeg fant ut at Firstmile hadde oppgitt DNS adresser (som jeg ikke hadde fått med meg:)). Og vanligvis når det gjelder spyware og slikt, så går det på IE og ikke Opera. Kan det være noe galt med routeren/swithcen din? Hvis du kanskje har trådløst nettverk til den bærbare eller lignende. Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Tror ikke det er routeren, da jeg har forsøkt forskjellige porter på den. Benytter ikke trådløst. Et annet tips jeg fikk fra et sted var at problemet kunne ha sammenheng med updates fra microsoft. Jeg oppdaterer XP automatisk. Flere som har samme problemet, og som har installert alle hotfixer fra Microsoft? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg ville sjekka kjerra for virus...... Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Har som tidligere nevnt sjekka maskinen flere ganger med Norton Anti Virus. Alle virusdefinisjoner skal være oppdatert. Tar gjerne imot tips hvis noen mener å ha virusprogram som er bedre og mer effektivt. Navn og link til nettsted mottas med takk. Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Det ender nå med at jeg formatterer og reinstallerer. Skriver inn melding når jeg får bekreftet at dette løser problemet. Takk for innsatsen. Dette er virkelig et forum det står respekt av. Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Nettilgang OK etter formattering. Fant ingen annen løsning på problemet. Lenke til kommentar
sigbjorn Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Hei igjen. Må bare klare opp i en ting. Etter formattering av harddisken fungerte alt tilsynelatende bra, men dessverre: Etter to dager var alt tilbake til "normalen" igjen. Usannsynlig treg nettsidenedlasting, men ellers bra. (Se tidligere tråder). Løsningen er imidlertid: Jeg hadde Norton Personal Firewall installert og aktiv, og hele problemet forsvant etter deaktivering av denne. Nå må jeg finne en ny brannmur. Tenkte at det var viktig å informere om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå