8-Ball Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Tenkte jeg skulle kjøre signal fra paraboltuneren og inn på pc´en slik jeg kan ta opp f.eks barnetimen og gjøre det om til mpeg etc. Hva trenger jeg? TV-kort eller? Noen som har gjort dette? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Tenkte jeg skulle kjøre signal fra paraboltuneren og inn på pc´en slik jeg kan ta opp f.eks barnetimen og gjøre det om til mpeg etc. Hva trenger jeg? TV-kort eller? Noen som har gjort dette? Hvis du har en paraboltuner/dekoder så trenger du strengt tatt ikke mer enn et VIVO kort. Da vil du måtte bruke dekoderen til å velge kanaler o.l, og maskinen bare tar imo. Ellers så kan du skaffe deg et tv-kort som vil la det bla igjennom alle de åpne (ukodete) kanalene og den ene kodete dekodern dekoder (med mindre du har en rå dekoder som åpner alle kanaler). Da vil du ha litt mer kontroll over kanaler o.l. Evt. så kan du skaffe deg et tv-kort med dekoder funksjoner/som tilleggskort og styre alt fra pcen. Men dette er forholdsvis dyrt, så jeg ville nok valgt en av de to første mulighetene. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Kommer x800pro eller xt med vivo tro? Hvilke software brukes til å ta opp med? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kommer x800pro eller xt med vivo tro? Hvilke software brukes til å ta opp med? Ja, ihvertfall en av X800 pro gjør det. Komplett har 50-99 av dem her. Vet dessverre ikke hvilke programmer du må/kan bruke, men det følger nok noe med kortet. Evt. så finnes det en god del forskjellige programmer som skulle kunne ta opp det du ønsker fra Video In. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå