tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hei! Jeg har et PC 9800 Pro, og lurer på et par ting. Det første er luftinntaket til viften. Vil det være lurt å flytte kortet under skjermkortet til porten under slik at viften på skjermkortet kan ta inn mer luft, eller er det greit som det er? Har ingen anelse hva temperaturen er på kortet. Illustrasjon: En annen ting er om det er skadelig at ledningen som skaffer strøm til hovedkortet er borti toppen av skjermkortet. Illustrasjon: Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du flytter begge pci kortene helt ned og usb portene rett over pci kortene vil du få mere luft rundt kjøle blokka til skjermkortet. Kan være lurt da jeg har sett skrekkeksempler på at denne har ramla av pga varme + at den orginale kjøleren er litt underdimensjonert og trenger alt luft den kan få rundt det området. Angående atx ledningen ville jeg flytta denne til andre sida slik den ligger bak hardiskene. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Ville kanskje flyttet det to kortene ett hakk ned, slik at det ble litt mer plass til skjermkortet og mer luft rundt det. Og etter bilderne å dømme kanskje rydda litt i kabinettet. Prøve å gjemme noen ledninger etc. Slik at det ble bedre luftgjenomstrømning. Endret 9. juni 2004 av svalbard Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Offtopic: Hva er den hvite klumpen som sitter i nederste slotten din? Endret 9. juni 2004 av _StatuS_ Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Offtopic: Hva er den hvite klumpen som sitter i nederste slotten din? Sett med usb porter. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Ok, da prøver jeg det! Men det blir vanskelig å rydde, og legge om hovedledningen også... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøleribba ramla av? Men den sitter jo skrudd fast med to skruer jo. Iallefall gjør den det på mitt 9800 non-pro, som er likt et 9800 Pro utenom core/RAM-hastighet. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Kjøleribba ramla av? Men den sitter jo skrudd fast med to skruer jo. Iallefall gjør den det på mitt 9800 non-pro, som er likt et 9800 Pro utenom core/RAM-hastighet. På disse kortene sitter kjøler blokka fast med to bitte,bitte,bitte små plastikk pinner. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 På disse kortene sitter kjøler blokka fast med to bitte,bitte,bitte små plastikk pinner. Jepp. plutselig ryr den av.... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 På disse kortene sitter kjøler blokka fast med to bitte,bitte,bitte små plastikk pinner. Jepp. plutselig ryr den av.... Ikke nødvendigvis, vel? Gjorde et par forbedringer. Større avstand mellom skjermkort og PCI: Ny retning på hovedledning: Bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå