Gå til innhold

strømforsyning?

Juzter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en maskin som jeg mener jeg ikke for helt fult utbytte av, jeg mener det er fordi maskinen ikke for nok strøm til maskinen så alt vil gå som det egentlig skal gå.

Jeg har en prossesor på 1,4 ghz (athlon) og et hovedkort som heter KG7-RAID, Asus Gf2 Gts V7700 skjermkort, lydkort, nettverks kort, isdn kort, to cd-rommer (en 52x og en dvd-rom), to harddisker (en på 7200 rpm og en på 5400 rpm)og en disketstasjon, som alt er plassert i et lite midi-tower, men strøm forsyningen min er på kun 250w. Det er dette jeg tror er problemet! Med alt det jeg har av komponenter og saker så mener jeg at jeg burde ha en bedre strøm forsyning.

Men det rare med dette er at jeg nemlig har en del spill jeg spiller til vanlig, og det ene spillet går MERE hakkete en det gjorde på den gamle maskina mi som kun var på 350 mhz. Det er her jeg begynner å lure, jeg kjøpte meg nemlig maskin for å UNGÅ slik hakking og loading i lang lang tid!!! Men nei, hva kan være problemer?

Også har jeg er spørsmål om overklokking, jeg har prøvd også å overklokke maskinen min, det er temlig enkelt med prossesoren og hovedkortet mitt, men det eneste som skjer er at når jeg skal restarte etter jeg har overklokket litt så bare starter ikke maskina, ikke før på ei lita stund, men da er heller ikke maksinen overklokket på noen vis, hva er nå problemer her da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. hakking. Sørg for å ha siste BIOS-versjon, grafikk- og chipset/hoverkortdrivere inne...en slik maskin skal da ikke hakke i noe som helst!

250w psu er nok i svakeste laget, kjøp en minium 300w AMD-sertifisert PSU. Kan anbefale en Chieftech 340w til rundt 4-500 på Microplex.no. Ja, det er litt penger, men så mye må du ut med for en skikkelig kvalitetsPSU!

Lenke til kommentar

Ang. hakking. Sørg for å ha siste BIOS-versjon, grafikk- og chipset/hoverkortdrivere inne...en slik maskin skal da ikke hakke i noe som helst!

250w psu er nok i svakeste laget, kjøp en minium 300w AMD-sertifisert PSU. Kan anbefale en Chieftech 340w til rundt 4-500 på Microplex.no. Ja, det er litt penger, men så mye må du ut med for en skikkelig kvalitetsPSU!

Lenke til kommentar

Takk!! Jeg skal prøve med å skaffe meg de siste drivere og det som trengs. Også tenker jeg at jeg skal kjøpe meg en bedre strømfosyning, gjerne det forslaget du anbefalte. Håper at maskinen min vil virke bedre da!!

Takk for svaret, det hjalp meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...