Gå til innhold

Apacer PC2700 sammen med Apacer PC3200, går det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Se på disse bildene:

F99474.jpg

RAM.jpg

Den øverste er PC3200, og den nederste er PC2700. Vil dette fungere sammen da, de er jo forskjellige nederst ved sokkelen! :huh:

Jeg har et MSI KT3V som støtter opptil 3 GB RAM, kan 1 GB kanskje bli ustabilt?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellige ved sokkelen?

Det øverste bildet var svært lite, men jeg synes brikkene ser fysisk like ut.

Skal prøve å finne et større bilde, men ser du ikke at de svarte minneblokkene både ligger loddrett og vannrett nede ved festet, mens det på PC2700'en er bare loddrette blokker?

Lenke til kommentar
Skal prøve å finne et større bilde, men ser du ikke at de svarte minneblokkene både ligger loddrett og vannrett nede ved festet, mens det på PC2700'en er bare loddrette blokker?

ah, var det det du mente? Tror da ikke minnemodulenes oppstilling skal ha så mye å si. Vet at det er forskjell på doublesided, og singlesided ram, men at noen moduler er horisontale har da sikkert ikke stort å si?

Lenke til kommentar

ah, var det det du mente? Tror da ikke minnemodulenes oppstilling skal ha så mye å si. Vet at det er forskjell på doublesided, og singlesided ram, men at noen moduler er horisontale har da sikkert ikke stort å si?

Okei, da er det greit.

Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? :dontgetit:

Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også.

Til Topic, Ja, det skal fungere fint det. :)

Lenke til kommentar
Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt?  :dontgetit:

Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også.

Hmm, noen som vet om MSI KT3V klarer to forskjellige "merker?" (Mener du da hastigheter eller merker som Apacer og Corsair? :dontgetit: )

BTW; brikken var ikke defekt, vi kunne bytte om Slot 1 og 2, uansett fungerte kun den i slot 1.

Lenke til kommentar
Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt?  :dontgetit:

Hmm, noen som vet om MSI KT3V klarer to forskjellige "merker?" (Mener du da hastigheter eller merker som Apacer og Corsair? :dontgetit: )

BTW; brikken var ikke defekt, vi kunne bytte om Slot 1 og 2, uansett fungerte kun den i slot 1.

Vet ikke noe om det, men visst det ikke skulle funke er det bare og sende de tilbake, å få noen nye.

Lenke til kommentar

Vet ikke noe om det, men visst det ikke skulle funke er det bare og sende de tilbake, å få noen nye.

Ja, håper PSData har bedre service på det området enn Komplett! ;)

Lenke til kommentar
off-topic: Du går vel ikke på musikk, dans og drama, gjør du vel, Tor Erik?

On topic: Tror alt skal funke fint, som mange andre har nevnt tidligere.

Nope, allmenn, økonomiske, og musikk, dans og drama har samme eksamen ;)

Håper det går bra da, nå må bare pengene skaffes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...