tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hei! Se på disse bildene: Den øverste er PC3200, og den nederste er PC2700. Vil dette fungere sammen da, de er jo forskjellige nederst ved sokkelen! Jeg har et MSI KT3V som støtter opptil 3 GB RAM, kan 1 GB kanskje bli ustabilt? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Forskjellige ved sokkelen? Det øverste bildet var svært lite, men jeg synes brikkene ser fysisk like ut. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Forskjellige ved sokkelen?Det øverste bildet var svært lite, men jeg synes brikkene ser fysisk like ut. Skal prøve å finne et større bilde, men ser du ikke at de svarte minneblokkene både ligger loddrett og vannrett nede ved festet, mens det på PC2700'en er bare loddrette blokker? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Begynner å lure på om PSData har galt bilde, det var der jeg tok det fra. På bildet deres ser det ut som det er Registered RAM, noe det ikke er. Her er bildet fra HW's prisguide: Det ser jo mer riktig ut, ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Skal prøve å finne et større bilde, men ser du ikke at de svarte minneblokkene både ligger loddrett og vannrett nede ved festet, mens det på PC2700'en er bare loddrette blokker? ah, var det det du mente? Tror da ikke minnemodulenes oppstilling skal ha så mye å si. Vet at det er forskjell på doublesided, og singlesided ram, men at noen moduler er horisontale har da sikkert ikke stort å si? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Skal prøve å finne et større bilde, men ser du ikke at de svarte minneblokkene både ligger loddrett og vannrett nede ved festet, mens det på PC2700'en er bare loddrette blokker? ah, var det det du mente? Tror da ikke minnemodulenes oppstilling skal ha så mye å si. Vet at det er forskjell på doublesided, og singlesided ram, men at noen moduler er horisontale har da sikkert ikke stort å si? Okei, da er det greit. Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det øverste bildet er vel av en REG/ECC-brikke? Jeg vil iallfall tro det, grunnet de chippene som ligger horisontalt kontra selve minnebrikkene som ligger vertikalt. (Hvor "langsiden" er den som bestemmer forholdet) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også. Til Topic, Ja, det skal fungere fint det. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også. Til Topic, Ja, det skal fungere fint det. Hmm, noen som vet om MSI KT3V klarer to forskjellige "merker?" (Mener du da hastigheter eller merker som Apacer og Corsair? ) BTW; brikken var ikke defekt, vi kunne bytte om Slot 1 og 2, uansett fungerte kun den i slot 1. Lenke til kommentar
vegarroe Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvordan IC'ene (minne kretsene) på selve minne brikken er plassert er ikke av betydning for om de passer sammen, det er bare et valg produsenten gjør for å få plass rent fysisk på minnebrikken! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også. Til Topic, Ja, det skal fungere fint det. Hmm, noen som vet om MSI KT3V klarer to forskjellige "merker?" (Mener du da hastigheter eller merker som Apacer og Corsair? ) BTW; brikken var ikke defekt, vi kunne bytte om Slot 1 og 2, uansett fungerte kun den i slot 1. Vet ikke noe om det, men visst det ikke skulle funke er det bare og sende de tilbake, å få noen nye. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Men en annen ting er at en kamerrat av meg ikke fikk PC2100 og PC2700 til å fungere sammen, bare brikken i Slot 1 som funket. Er det normalt? Noen hovedkort greier ikke to forskjellige merker sammen, mulig den andre rambrikken var defekt også. Til Topic, Ja, det skal fungere fint det. Hmm, noen som vet om MSI KT3V klarer to forskjellige "merker?" (Mener du da hastigheter eller merker som Apacer og Corsair? ) BTW; brikken var ikke defekt, vi kunne bytte om Slot 1 og 2, uansett fungerte kun den i slot 1. Vet ikke noe om det, men visst det ikke skulle funke er det bare og sende de tilbake, å få noen nye. Ja, håper PSData har bedre service på det området enn Komplett! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Ja. Må takke hwb.no for god service også. Sendte inn mitt R9800Pro for 2 dager siden fordi det var defekt, allerde i dag er et nytt på vei, som er framme i morra. Konge! Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 kanskje litt off topic men, kjøpte ram fra komplett den var defekt og jeg sendte den tilbake. Fikk ny med en gang måtte bare vente på frakt... syns det var god service jeg Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 kanskje litt off topic men, kjøpte ram fra komplett den var defekt og jeg sendte den tilbake. Fikk ny med en gang måtte bare vente på frakt... syns det var god service jeg Noen er heldige vettu. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 ja men ikke det at det gjorde meg noe at jeg hadde så flaks Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 off-topic: Du går vel ikke på musikk, dans og drama, gjør du vel, Tor Erik? On topic: Tror alt skal funke fint, som mange andre har nevnt tidligere. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 off-topic: Du går vel ikke på musikk, dans og drama, gjør du vel, Tor Erik?On topic: Tror alt skal funke fint, som mange andre har nevnt tidligere. Nope, allmenn, økonomiske, og musikk, dans og drama har samme eksamen Håper det går bra da, nå må bare pengene skaffes... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Off-topic: Hvis jeg ikke tar helt feil så jobbet/jobber du på Breimyra Ungdoms skole? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå